beste mede-lancisti,
sinds enkele dagen geeft mijn ics (wanneer ik de cd funktie inschakel) de boodschap "surface" weer, tevens kan ik de cassette er niet meer uithalen ?? Wie weet wat dit betekent / hoe op te lossen.
gr. Jeb
vreemde melding cd-wisselaar
Re: vreemde melding cd-wisselaar
Hallo Jeb,
de combinatie van surface en magazijn niet meer loslaten duidt wellicht op een vastgelopen CD. Kijk eerst of je kunt zien of de slede weer is teruggeschoven (spleetje tussen magazijn en wisselaar, nokjes slede zijn zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit). Als dit zo is moet je de wisselaar openmaken of met een speld de slede terugpeuteren. Dit gebeurt weleens bij erg dikke CD's.
groeten
Michel
de combinatie van surface en magazijn niet meer loslaten duidt wellicht op een vastgelopen CD. Kijk eerst of je kunt zien of de slede weer is teruggeschoven (spleetje tussen magazijn en wisselaar, nokjes slede zijn zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit). Als dit zo is moet je de wisselaar openmaken of met een speld de slede terugpeuteren. Dit gebeurt weleens bij erg dikke CD's.
groeten
Michel
Beste Michel,
Dank voor je snele reactie, maar ik begrijp je niet helemaal; er is inderdaad een spleetje tussen magazijn en wisselaar te zien en ook de nokjes, bedoel je nu dat ik met een speld die nokjes moet terugduwen ? Of als ik de wisselaar openmaak kan ik dan zeker het magazijn eruit halen ?
Alvast bedankt voor je antwoord,
Jeb
Dank voor je snele reactie, maar ik begrijp je niet helemaal; er is inderdaad een spleetje tussen magazijn en wisselaar te zien en ook de nokjes, bedoel je nu dat ik met een speld die nokjes moet terugduwen ? Of als ik de wisselaar openmaak kan ik dan zeker het magazijn eruit halen ?
Alvast bedankt voor je antwoord,
Jeb
Als de sledes allemaal terug zijn dan zie je niets in het spleetje. Echter als er een slede niet terug in zijn magazijn zit dan zie je of een wit of een zwart dun stukje plastic (van de slede), dit kun je dan met een speld proberen terug te frutten. Als je de wisselaar openmaakt kun je met de tandwieltjes (rechtse) de slede terug bewegen, mits de slede voor de juiste opening zit...
Suc6
Suc6
Beste Michel, heb je tips opgevolgd en heb het magazijn er uiteindelijk ook uit gekregen, nu wil hij alleen niet meer blijven zitten (als ik 'm weer terug in de speler schuif), ik vrees dat ik er mee naar de vakman moet. In ieder geval nog bedankt voor je hulp.
Gr. Jeb
Gr. Jeb