Beste Lybra collega's,
Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een Lybra 1.8 benzine (2001)
Een toffe wagen, maar ik zit met twee dingen:
1) Het vrebruik valt me ietwat tegen. Mischien omdat ik tot nu toe een diesel heb gereden.
Maar goed ik kan er wel mee leren leven, zo niet dan neem ik wel over een paar jaar een G3 gas-installatie. Overigens begrijp ik uit dit forum dat het verbruik van mijn wagen niet echt ongebruikelijk is voor een Lybra.
2) Het motorgeluid vindt ik in vergelijking tot andere benzine wagens luidruchtiger. Bij snelheden hoger dan 100km/h lijkt het wel een diesel-motor. Mijn grote vraag is dus of deze modellen allemaal luidruchtig zijn, of dat er iets mankeert aan de motor van mijn wagen, zoals een versleten cilinder of zo...!?
Laat wel duidelijk zijn hij functioneert verder prima, trekt goed op.
Luidruchtige motor
Re: Luidruchtige motor
Ja dat is normaal, moet de radio op een redelijk hoog niveau zetten om het niet als erg strorend te gaan vinden. Ik heb hiervoor een Alfa gereden en deze was vele malen stiller. Het benzine verbruik vind ik meevallen, ongeveer hetzelfde als mijn vorige auto (ook een 1.8).
je kan bij je motor olie een speciaal blikje toevoegen smeermiddel met keramische vlokken kost wel +/- 50 euro maar geheid dat de motor stukken rustiger draait zelf heb ik het mijn mijn kappa bij gegoten en je hoort nauwelijks dat hij stationair draait.
Tot nu toe 2x getankt, uitgerekend ongeveer 1:10 (l/km) met als brandstof Euro95. Veel binnenstad verkeer gereden en zoveel mogelijk hoge versnellingen gebruikt. Dit keer heb ik Euro98 getankt ben benieuwd of het wat uit maakt.
Over het motor geluid overigens, heb ik veel reacties gehad op de Duitse forum. Er wordt daar gezegd dat Fiat in geluids-isolatie onderdelen bezuinigd heeft bij nieuwe modellen van Lybra. Voor meer details kijk eens op die forum.
Over het motor geluid overigens, heb ik veel reacties gehad op de Duitse forum. Er wordt daar gezegd dat Fiat in geluids-isolatie onderdelen bezuinigd heeft bij nieuwe modellen van Lybra. Voor meer details kijk eens op die forum.
ik kom uit een peugeot 406 station, sinds 10 maanden in een lybra 1.8 sw bezine
inderdaad: regelmatig bij 120 denk ik dat ik nog moet doorschakelen....
maar ja, wie mooi wil gaan moet een beetje pijn doorstaan
en verbruik: op de trip computer kan ik het perfect volgen, na 10.000 km, precies 1 op 10
gemiddelde snelheid: 44 km/h (dus erg veel file en stadskilometers).
Afgelopen weekend een lang stuk gereden: bijna 1 op 13,5 gehaald
het kan dus wel
inderdaad: regelmatig bij 120 denk ik dat ik nog moet doorschakelen....
maar ja, wie mooi wil gaan moet een beetje pijn doorstaan
en verbruik: op de trip computer kan ik het perfect volgen, na 10.000 km, precies 1 op 10
gemiddelde snelheid: 44 km/h (dus erg veel file en stadskilometers).
Afgelopen weekend een lang stuk gereden: bijna 1 op 13,5 gehaald
het kan dus wel

qoute: "Over het motor geluid overigens, heb ik veel reacties gehad op de Duitse forum. Er wordt daar gezegd dat Fiat in geluids-isolatie onderdelen bezuinigd heeft bij nieuwe modellen van Lybra. Voor meer details kijk eens op die forum"
En is deze isolatie alsnog aan te brengen?
En scheelt het 98 tanken?
En is deze isolatie alsnog aan te brengen?
En scheelt het 98 tanken?
V-Power van Shell, heeft volgens mij (twee dagen geleden getankt) een gunstig effect op het geluid van de motor. Probeer het eens volgens mij werkt het, het geluid bij optrekken blijft hetzelfde, maar als je de snelwegsnelheid (120-140) hebt bereikt hoor je hem echt stukken minder. Ps hij kost wel € 1,27.