Beste allemaal,
Ik heb net een MCD 36 ingebouwd. Als hij het doet is het geluid fantastisch, maar hij heeft er niet altijd zin in. Ik heb een vaag vermoeden dat het met de temperatuur of vochtigheid heeft te maken. Misschien beslaat de lens van de laser op zit er vocht op de CD's? De ene dag speelt hij alle CD's, de volgende dag slaat hij er ranom een paar over met de mededeling 'Surface'. Ze zitten er niet op de kop in!
Ik vind het vreemd dat 20 jaar na de introductie van de CD het voor Grundig niet mogelijk is om een goed werkende CD speler te maken. Ik heb al vaker van deze verhalen over de MCD 36 gehoord.
Weet iemand de oorzaak van deze problemen. Heeft het misschien te maken dat de speler in een afgesloten ruimte zit die niet verwarmd wordt door de kachel?
Groete,
Leonard
MCD 36 doet het niet bij koud weer?
Re: MCD 36 doet het niet bij koud weer?
Beste Leonard,
Bij koud weer kan het zijn dat er wat condens op de lens zit, wanneer de temperatuur toeneemt en de condens verdwijnt, zou het over moeten zijn.
Bij koud weer kan het zijn dat er wat condens op de lens zit, wanneer de temperatuur toeneemt en de condens verdwijnt, zou het over moeten zijn.
Re: MCD 36 doet het niet bij koud weer?
Leonard,
De MCD 36 CD-wisselaar heeft zich wel degelijk ontwikkeld in de afgelopen jaren. De leeskop is steeds stabieler geworden en de nieuwe MCD 46 kan ook alle soorten van gebrande CD's lezen. Waarschijnlijk heb je een oudere versie van de MCD 36, de spelers van de ca. laatste 2 jaar hebben een stabielere leeskop waardoor er minder last is van dit soort effecten. Als je gekopieerde CD's gebruikt dan leveren de Philips-CD's de minste last (SURFACE), Philips = Grundig dus dat zal er wel mee te maken hebben.
De MCD 36 CD-wisselaar heeft zich wel degelijk ontwikkeld in de afgelopen jaren. De leeskop is steeds stabieler geworden en de nieuwe MCD 46 kan ook alle soorten van gebrande CD's lezen. Waarschijnlijk heb je een oudere versie van de MCD 36, de spelers van de ca. laatste 2 jaar hebben een stabielere leeskop waardoor er minder last is van dit soort effecten. Als je gekopieerde CD's gebruikt dan leveren de Philips-CD's de minste last (SURFACE), Philips = Grundig dus dat zal er wel mee te maken hebben.