Rammel in voorwielophanging Lybra SW

Discussie en vraagbaak over Lybra
Robert Jan

Rammel in voorwielophanging Lybra SW

Unread post by Robert Jan »

Ik heb een Lancia Lybra SW 19JTD uit 2000.
Aan zowel de linker als rechter voorwiel ophanging is een rammel. Althans bij koud weer is het een rammel, maar bij warm weer is het een krakend geluid van rubbers. Het komt denk ik uit de ophanging van de schroefveren en schokbrekers.

De garage kan niets vinden, alle stangen etc zitten goed vast, geen versleten kogels etc.

Heeft iemand ervaring hiermee en een idee hoe het op te lossen?
Bor de Wolf

Re: Rammel in voorwielophanging Lybra SW

Unread post by Bor de Wolf »

Beste Robert Jan,

Veel voor koment probleem in het voor terein zijn:
-stuurkogels
-Veerpootlagers
-Stabilisatorstang met eindje

Controeleer dit maar eens goed dan komt het er vast wel uit.

Met vriendelijke groet,

Bor de Wolf
Joost Kolen

Unread post by Joost Kolen »

Ik heb bij mijn Alfa 156 hetzelfde probleem, als ik bij de dealer ben geweest echter spuiten ze de rubbers in en is het probleem verholpen. Bij mij doen ze het echter alleen als ik s'morgens wegrijdt als het wat warmer wordt is het probleem over.
Joost Kolen

Unread post by Joost Kolen »

Ze hebben laatst mijn kogels vervangen, nu is het weer terug erg storend. Je hoort een soort knak (op een weg met veel oneffenheden), als je een 15 minuten onderweg bent is het weg. Wie weet hoe je dit op kunt lossen? Ik heb nog garantie en mijn dealer (nooit te beroerd om dit soort problemen op te lossen) blijft volhouden dat er niets aan de hand is.Joost Kolen schreef:
Lancia

Unread post by Lancia »

Beste Joost,

ik ben zelf sinds kort bezitter van een 1.8 SW 2000. via dealer gekocht. deze vertoonde al direct hetzelfde probleem als wat je omschrijft. ben toen met een monteur een blokje om wezen rijden waarbij hij naar een parkeerplaats gereden is met een flink aantal putten erin. hierbij bleek dat het rammelen, hoorbaar bij het in de put rijden/c.q. hobbels nemen, veroorzaakt werd door de stabilisatorstang. hij is inmiddels vervangen en ... het probleem is verholpen. (onder garantie)

groetjes,

Lancia
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”