redbull racing
redbull racing
komt er lancia motoren in F1??
het schijnt dat ferrari motoren teduur zijn.
het schijnt dat ferrari motoren teduur zijn.
Re: redbull racing
Het zou mooi zijn als Lancia inderdaad een F1 blok zou kunnen maken.
Maar ja, er zijn meerdere kapers op de kust zoals Alfa Romeo en Maserati.
Vermoedelijk laat moeder FIAT dit niet toe, concurentie uit eigen huis.
Maar ja, er zijn meerdere kapers op de kust zoals Alfa Romeo en Maserati.
Vermoedelijk laat moeder FIAT dit niet toe, concurentie uit eigen huis.
Het is hier al vaker gezegd: Lancia keert niet terug in de autosport. Fiat positioneert Abarth, Alfa en Maserati als sportieve merken, er is geen ruimte voor nog een sportmerk. Lancia wordt gepositioneerd als luxe, comfortabele auto's met veel innovatieve details en een exclusieve uitstraling. En dat is precies wat men met de Nuova Delta gedaan heeft.
Als je vooral Lancista bent vanwege het grote rallyverleden de geweldige Integrales dan is dit misschien slecht nieuws. Als je verder terugkijkt naar de historie van Lancia dan is het helemaal niet zo'n gek idee en was juist het Integrale-tijdperk een vreemde eend in de bijt.
Henk
Als je vooral Lancista bent vanwege het grote rallyverleden de geweldige Integrales dan is dit misschien slecht nieuws. Als je verder terugkijkt naar de historie van Lancia dan is het helemaal niet zo'n gek idee en was juist het Integrale-tijdperk een vreemde eend in de bijt.
Henk
...hmm.
Alleen de Integrale Delta's als sportief Lancia element lijkt me wat erg kort door de bocht.
Lancia werd juist bekend op de wereld door Fulvia HF of eerder al door een Auerlia B24 dankzij een film over snel inhalen..
M.a.w. het zou meer dan terecht zijn dat het 'sportieve luxe merk' uit Italië (iedere Italiaanse automerk hoort een dynamische/snelle tak in huis te hebben anders is het niet Italiaans) ook zeer pittige varianten bouwen mag.
Bovendien hoeft het niet direct een technisch hoogstandje te zijn zodat je de ultieme rijdersauto zou hebben. Voldoende pk's plus up to date techniek moet ook voldoende zijn. Kijk wat Audi met de RS6 doet. Lancia zou juist dankzij haar veelzijdige DNA hete enigzins gelimiteerde (recessie) versies in luxe varianten moeten bouwen zoals HF's en de 8.32 ook terecht werden gebouwd.
Een Delta HF is daarom meer dan op z'n plaats om groen licht te geven.
En in de toekomst graag weer een luxe sedan met V6 en dubbele turbo.
Alleen de Integrale Delta's als sportief Lancia element lijkt me wat erg kort door de bocht.
Lancia werd juist bekend op de wereld door Fulvia HF of eerder al door een Auerlia B24 dankzij een film over snel inhalen..
M.a.w. het zou meer dan terecht zijn dat het 'sportieve luxe merk' uit Italië (iedere Italiaanse automerk hoort een dynamische/snelle tak in huis te hebben anders is het niet Italiaans) ook zeer pittige varianten bouwen mag.
Bovendien hoeft het niet direct een technisch hoogstandje te zijn zodat je de ultieme rijdersauto zou hebben. Voldoende pk's plus up to date techniek moet ook voldoende zijn. Kijk wat Audi met de RS6 doet. Lancia zou juist dankzij haar veelzijdige DNA hete enigzins gelimiteerde (recessie) versies in luxe varianten moeten bouwen zoals HF's en de 8.32 ook terecht werden gebouwd.
Een Delta HF is daarom meer dan op z'n plaats om groen licht te geven.
En in de toekomst graag weer een luxe sedan met V6 en dubbele turbo.

.....
Laten we Lancia in F1 trouwens niet vergeten.
Juan Fangio vond die D50 een maar al te fijne car. Zo fijn dat Ferrari 'm overnam.
Laten we Lancia in F1 trouwens niet vergeten.
Juan Fangio vond die D50 een maar al te fijne car. Zo fijn dat Ferrari 'm overnam.
Heb het gevoel dat het FIAT concern zich momenteel te veel op millieu richt dan op snelle bolides, als top versie van een reeks.
Hopelijk zijn ze nieuwe benzine motoren aan het ontwikkelen, die zowel millieu technisch als qua techniek het neusje van de zalm zijn.
Een mooie V6-reeks met turbo's da's pas smullen en dan bedoel ik dus het V blok met kleine blokhoek, het lancia concept.
Als men super moderne diesels kan ontwikkelen, dan moet een mooie reeks benzine motoren toch niet al te moeilijk zijn lijkt mij.
Hopelijk zijn ze nieuwe benzine motoren aan het ontwikkelen, die zowel millieu technisch als qua techniek het neusje van de zalm zijn.
Een mooie V6-reeks met turbo's da's pas smullen en dan bedoel ik dus het V blok met kleine blokhoek, het lancia concept.
Als men super moderne diesels kan ontwikkelen, dan moet een mooie reeks benzine motoren toch niet al te moeilijk zijn lijkt mij.
Er wordt wel over gesproken,duiters spreiden ook de kosten, in F1
en er zit een marketing werking om redbull i.p.v. Ferrarri een Lancia blok te monteren.
en het is ruim 50 jaar geleden, ook andersom gebeurd...
en er zit een marketing werking om redbull i.p.v. Ferrarri een Lancia blok te monteren.
en het is ruim 50 jaar geleden, ook andersom gebeurd...
lancia heeft NU de kans, G.M. ligt ook al op zijn gat,
in het verleden toen andere merken door mailaise op de markt,
problemen kregen., heeft lancia met een uniek concept draad opgepakt.
lancia moet weer eigen weg volgen, levert meer op dan klakkeloos de grote-concern,s
tevolgen., daarbij hoort kennis wat vergaard is in al die jaren gebruiken.
vooral kleine V motoren v6-v8 met niet altegrote cilinder inhoud.
in het verleden toen andere merken door mailaise op de markt,
problemen kregen., heeft lancia met een uniek concept draad opgepakt.
lancia moet weer eigen weg volgen, levert meer op dan klakkeloos de grote-concern,s
tevolgen., daarbij hoort kennis wat vergaard is in al die jaren gebruiken.
vooral kleine V motoren v6-v8 met niet altegrote cilinder inhoud.
Inderdaad, als men nu laat zien dat het oude concept V-motoren kan voldoen aan de huidige eisen, dan heeft het gehele fiat concern een prachtige motorlijn. En het is denk ik zelfs mogelijk om een V-motor diesel te maken, met kleine blokhoek. Kijk naar het eigenzinnige subaru met een prachtige boxer diesel.
In de huidige situatie heeft FIAT de kans om de rest van de wereld te over troeven! kwaliteiten genoeg in huis. Downsize desnoods Ferrari en Maserati techniek/kwaliteit naar Lancia en Alfa en zelfs FIAT!!
In de huidige situatie heeft FIAT de kans om de rest van de wereld te over troeven! kwaliteiten genoeg in huis. Downsize desnoods Ferrari en Maserati techniek/kwaliteit naar Lancia en Alfa en zelfs FIAT!!
Frank ik ben blij dat jij mij begrijpt, trouwens alfa zit al in de racerij alleen lancia nog niet!!
trouwens is met red-bull racing een perfecte opstap voor lancia omterug tekeren in de F1..
lancia moet eindelijk uit de verdoemhoekje..
trouwens is met red-bull racing een perfecte opstap voor lancia omterug tekeren in de F1..
lancia moet eindelijk uit de verdoemhoekje..