2010

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
hilbert

2010

Unread post by hilbert »

wordt dat het lancia-jaar, een suv thesis/phedra een nieuwe thema,

auto,s net onder de maserati, dus in het luxe segment voor mensen met
een zeer goede smaak..
Mattia Lybra2.0Berlina

Re: 2010

Unread post by Mattia Lybra2.0Berlina »

Nieuwe Phedra opvolger zou inderdaad kunnen en ook een grotere coupé/CC (B24 project) op basis van het doorontwikkelede premium platform.

Nieuwe Thema? Nee dat zal op z'n vroegst in 2012 zijn.
Men is voor het E segment nu druk bezig om het juiste platform te krijgen en dus is 2010 lang niet haalbaar voor grote Lancia's. Er zal zodra men die heeft eerst in 2010/2011 een E segment Alfa en Maserati verschijnen.
Dimitri

Unread post by Dimitri »

UGH dat duurt te lang voor de lancisti... alfa-vormen vind ik duits worden, fiat heeft geen alcantara en mist een berliner model (buiten fiat linea, maar wanneer komt ie in belgië?). Thesis is me te duur :-( ondanks de tekenaar Amerikaan is is het een op en top italiaanse schoonheid... gelukkig heb ik na mijn Dedra nog een Lybra met weinig kilometers gevonden. toch had ik deze graag nieuw willen kopen... als de delta al uit was had ik hem weel gekocht ... ze hadden de delta (in 2006) beloofd tegen eind 2007, maar ze laten nu nog wachten tot na juni dit jaar.

ik snap niet waarom ze lancia op de laatste plaats zetten. ze verliezen hierdoor enkel klanten die overgaan naar de concurenten...

wie vind de dashboard van de delta niet bij delta passen? mijn mening het is een elegante versie van de bravo, en juist dat vind ik een niet lancia-stijl...

ik hoop dat ik nog 10 jaar kan genieten van mijn lybra, misschien heeft lancia tegen dan een nieuw berliner/stationwagon op de markt...
Mattia Lybra2.0Berlina

Unread post by Mattia Lybra2.0Berlina »

Ik zal wel even wat zaken in het juiste perspectief voor je zetten.
Lancia verkopen stijgen alleen maar sinds het creëren van een nieuw fris merkimago (ondanks de beperkte middelen) en die trouwe klanten waar jij het over hebt zijn op wat museum liefhebbers na zoals wij al lang verdwenen. Fiat doet erg veel voor het merk momenteel sinds dat financieel weer mogelijk is, zelfs zoveel dat bepaalde zaken bij Alfa op een iets langere baan zijn komen te liggen (Junior, 149).

Ik denk dat juist het schreeuwen om een Berlina door mensen zoals ik datgene is waar Fiat helemaal geen gehoor aan moet geven omdat die auto's nooit één stuiver opleveren. Helemaal een middenklasse sedan zoals de mijne. Die autos zijn geen autos van de toekomst.

Als je gewoon een stijlvolle klassieke Berlina wilt bouwen die aan alle eisen voldoet van de klant van vandaag, dan moet je eerst zorgen dat je merk groot en sterk genoeg wordt dat je je het kunt permiteren. Er zijn maar een paar merken die dat kunnen vandaag de dag. Kijk naar Jaguar, Saab en Volvo die worstelen steeds meer om nog iets gedaan te krijgen op dat gebied. Lexus kan het dankzij het succes van swerelds grootste moederbedrijf. Mercedes, BMW en Audi kunnen het dankzij de beste productiecapaciteit die jeje kunt wensen door techniek en jaren lange voortreffelijke economische policy. Volkswagen kan het nog dankzij goede verkopen die goed blijven.

Dat laatste is een positie die Fiat na 2010 zich voorgoed kan eigen maken als alles goed gaat.
De plannen zijn goed en ambitieus. Nu de verdere uitvoering ervan. Als er weer een elegant Berlina gaat komen zal ie in elke geval (terecht) niet tot de goekoopste behoren. Lancia moet nl. echt premium worden wil het overleven. Lancia is toch premium? Velen van ons profiteren echter van het feit dat Lancia haar auto lange tijd veel te goedkoop heeft moeten verkopen.

Voor mij is de Delta zeker geen elegante Bravo. Alles behalve. Het is mijn auto van de toekomst.
Maar eerst nog profiteren van de malaise van de Thesis die ik al snel kan kopen dankzij de waardelose inruilwaarde.

Lancia Forever.
Koen

Unread post by Koen »

Wie beweert er hier dat Fiat geen Alcantara heeft ???
De Doblo 360° wordt aangeboden met Alcantara blauw-met-zilveren puntjes of zwart-met-zilveren puntjes/sterretjes !!! (grapje ! ) (maar het is echt waar)

Wat betreft het dashboard van de (nieuwe) Delta : eerst in werkelijkheid zien.
Van al die "foto's" / photoshop's die rondzwerven op het internet (zelfs die van Lancia zelf) kan ik mij geen goed beeld vormen.
Eerst voelen en zien in werkelijkheid, dan pas een oordeel of het een Bravo-dashboard is.

Koen
Dimitri

Unread post by Dimitri »

daar heb je wel gelijk in koen... Ik herinner me nog dat de fiat tempra dgt alcantara had maar niet zo mooi als die van de lancia...

@ Mattia, ik heb me verkeerd laten verstaan dat ik delta een elegante versie vind van de bravo. ik bedoelde de dashboard.
ik hoop dat die dahsboardfoto maar nep is of misschien ziet het in werkelijk anders uit...

over de design van de delta (buitenkant) is een design waar die kutduitsers enkel uit kunnen leren. ben er zelf zeker van dat de toekomstige "hatchback" (mag ik de delta zo noemen? of mss limousine achter plaatsen?) van de concurrenten details gaan pikken. net zoals ze van de alfa 156 hebben gepikt.

feit dat lancia een duurder merk is, is omdat je alle luxe aan boord hebt maar ook omdat de afwerking stukken beter is dan bij fiat of alfa (of ben ik verkeerd?)

mooie aan lancia is dat je ze niet om elke hoek gaat zien en dat maakt het in bezit hebben van een Lancia mooi.

Ik weet niet hoe de taksen van auto's zijn in nerderland maar die van belgie zijn duur anders reed ik rond met een thesis :-(

is het jullie niet opgevallen dat als je een chauffeur met een recente lancia meestal met een trotse smile achter het stuur zitten?
hilbert

Unread post by hilbert »

nadeel van de thesis is de wegenbelasting
die men nederland op tafek moet leggen,
dus de kappa kan wel een paar jaartjes mee..
Maarten

Unread post by Maarten »

Het valt me op dat de vele discussies over de toekomst van Lancia enkel en alleen gaan over de modellenpolitiek. Terwijl het succes van Lancia als merk natuurlijk OOK afhangt van de dealerorganisatie die op dit moment natuurlijk véél te wensen over laat.

Want zonder betrouwbare en geloofwaardige dealers verkoop je nog geen schroef, alleen de (door jou perfect omschreven) 'museumliefhebbers' (wij dus) zijn zo maf om vele kilometers te rijden naar de dichtbijzijnde multi-merkdealer die Lancia er nog wel bij wil doen.

In de 15 jaar dat m'n vrouw en ik Lancia rijden hebben we met niet minder dan 5 (!!!) dealers te maken gehad:

De eerste was blij dat-ie halverwege jaren 90 nog alleen maar Saab's hoefde te verkopen na 12 jaar verplichte Lancia ellende...

De tweede kon ergens in 2000 z'n miezerige Lancia-hoekje in de showroom opdoeken en verruilen voor veel mooiere Alfa Romeo's....

De derde kon ik 2003 geen opvolger vinden voor z'n familiebedrijf en verkocht de boel aan de plaatselijke Hyundai-boer....

De vierde multi-merk-dealer (w.o. dus Lancia) deed tot voor een paar maanden terug het onderhoud van onze auto's maar toen ik in januari eens ging informeren naar een nieuwe (!) Ypsilon kreeg ik van de directeur/eigenaar te horen 'dat-ie eigenlijk niks wist te vertellen over Lancia' ....om vervolgens een van z'n IVA-pupillen op me af sturen, voorzien van een té glad gelkapsel en allerlei Lancia-' wist-U-datjes' die regelrecht uit de Autoweek leken te komen....

Dus wordt onze nieuwe Ypsilon in maart afgeleverd door dealer nummer 5, op een uur (!) rijden van ons huis. Ook bij deze dealer stonden de Lancia Musa, Hyundai Getz en Ssang Yong Kyron broederlijk naast elkaar in de showroom.....(voor de rest niets dan lof over de transactie overigens!)

Nou weten wij precies wat we willen (Lancia rijden en NIETS anders) maar op deze manier krijg je geen nieuwe klant naar binnen... zelfs al krijgen ze ze op een presenteerblaadje aangeboden :een vriend van de familie was onlangs oprecht geinteresseerd om na jaren van grote, dure Fransozen eens 'iets' anders te gaan rijden, de vernieuwde Phedra had z'n specifieke aandacht. Bij de dealer in zijn regio krijg-ie na lang wachten een folder mee....uit 2006, dus nog met 't oude model ...! We hebben het hier wel over een auto van dik 40.000 Euro....!

Ooit maakte ik op een kasteeltje in de Bilt de eerste Nederlandse klantenpresentatie mee van de Lancia Thesis. Mooie lokatie, bruikbare informatie, een goed georganiseerde proefrit...kortom, een super-evenement wat precies de juiste Lancia-snaar wist te raken!

Heb sindsdien nergens meer in Nederland dat sfeertje mogen proeven....niet op de AutoRAI, niet op andere evenementen. Ik vrees dan ook voor de toekomst !!!
Dimitri

Unread post by Dimitri »

jah dat komt me ergens wel bekend voor hoor...

de enige dealer die me echt iets wist te vertellen over lancia is die van de fiat garage waar ik mijn 2de hands lybra heb gekocht. hij kon passioneel meevertellen, ook denk ik dat ze al meer als 25jaar lancia verkopen.
de teleurstelling was van de grote fiat-merken importeur van Limburg (België). ze wisten niets anders dan mijn dedra afbreken (letterlijk dan wel) door ze luidruchtig, oud en nog vanalles. ok de diesel is luidruchtig als ik ze met de hedendaagse moet vergelijken, oud? ik weet niet ik vind de design, ook interieur trouwens nog niet afgezaagd, ophanging is top, acceleratie is top, verbruik is zelfs minder als mijn lybra, ... daar zul je me nooit maar ook nooit meer terug zien, ben er nog lastig op!!!!!!

autosalon dit jaar bij lancia was ook een beetje teleurstelling, als ik het moet hebben oveer de verkopers dan. de helft wist niet, maar ook echt niets over lancia te vertellen buiten wat ze kosten en motorisatie. de rest gingen ze aflezen uit foldertjes :-s
buiten het ontvangst dat we een kijkje mochten nemen bij de delta en achteraf een ddrankje of 2 mochten drinken en daar met een liefhebber te hebben gesproken was dit wel ok.

ik denk niet dat dit enkel voorkomt bij lancia want toen ik op zoek was naar een nieuw auto, heb ik ook wat erge gevallen meegemaakt bij verschillende dealers...

-Toyota dealer zei: voor de interieur moet je niet zijn bij toyota want als je het sjieke wilt kan je beter terug bij lancia gaan...

-Opel dealer zei: euhm als er bleutooth beschikbaar is in combinatie met de navigatie? dat weet ik niet, ik moet het navragen...

-Mazda dealer: haalde inneens een bestelbon boven nadat ik een proefrit met de 6 had gedaan. je moet weten dat ik nooit heb gezegd dat ik ze wilde kopen.

Volvo dealer stond me aan, toen ik wat vertelde over mijn dedra begon hij inneens mee te spreken over lancias en andere italianen. het kwam erop neer dat hij meer een italian cars freak was dan volvo :-)

BMW, ik was daar beter nooit binnengestapt, ik voelde me vuil, ugh.... bmw dit, bmw dat en daarom bwm beste en daarom bwm blablabla, tot ik vroeg of de 3 serie met achterwiel aandrijving beschikbaar was om hem even te testen. antwoord: ik denk het niet... nogal veel pretentie en toch niet veel weten :-D

renault sorry lelijke auto's, zijn confortabel, maar toch lelijke auto's...

alfa dealer was ook opdringerig, zo van koop hem toch. we gingen zelfs in discussie omdat ik ingebouwde gps wilde, de verkoper begon over die bleu and me nav en inbouwen van pioneer gps...
als een mens absoluut een origineel ingebouwde wil hebben, geef het hem dan gewoon!!!

enige die me bijna wist te overtuigen (als het niet om de prijs ging was ik een overloper) was Saab, een oudere man (zijn zaak bestond al meer als 30j) behandelde me als een gewone klant en wist alles maar ok wel alles over saab te vertellen, sprak niet negatief over andere merken.

ik denk dat als je ooiteen auto wilt kopen van je favoriete merk dat je het best bij een ervaren dealer gaat.

je moet het ook langs de andere kan bekijken, de jonge volk kent nauwlijks of zelfs niets van lancia, ik spreek uit ervaring want ben zelf 24 jaar en wordt geconfronteerd van welk merk is uw auto, welk land is lancia, is lancia nieuw, ...
ik vind het een zonde, ze moeten eens naar de geschiedenis kijken, de hedendaagse modellen, zit in eentje!
ik ken veschillende mensen dat met een bmw of audi rijden, ze stapten in mijn (toen nog) dedra, en kreeg direct reactie van waauw die zetels zitten goed, sjiek interieur, ...
dag van vandaag zagen ze mijn lybra langs binnen en was van amaai dit een een sallon, en ik spreek over iemand die met een audi A4 full option rijdt...

lancia heeft zijn mankementen gehad, er zijn er nog een paar, maar juist daarom verveel je je nooit met een lancia.
lanica is niet de enige die ze heeft gekend, zelfs dag van vandaag nog hooor ik van die moffen-rijders dat ze problemen hebben met elektronica enz,...

als ik naar de toekomstplannen kijk van lancia denk ik wel dat ze de merk terug leren kennen, ook de dealers!
hilbert

Unread post by hilbert »

wat wordt verstaan onder mankementen mijn buurman of enkele collega's
hebben vaker problemen met hun passat dan ik met mijn kappa ondanks dat mijn kappa
een ton meer op de teller staat.

wat wat bij een lancia stuk gaat, gaat bij de meeste merken tig keer vaker stuk.
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”