Betrouwbaarheid Lancia's
Betrouwbaarheid Lancia's
Luitjes,
Ik ben nieuw wat lancia's betreft
Ik heb hier en daar gehoord dat lancia's zeg maar wat korter leven dan andere auto's
Wat vinden jullie van de betrouwbaarheid van de Thema's en Delta's, graag jullie respons?
misschien toekomstig Lancia rijder
Jasper
Ik ben nieuw wat lancia's betreft
Ik heb hier en daar gehoord dat lancia's zeg maar wat korter leven dan andere auto's
Wat vinden jullie van de betrouwbaarheid van de Thema's en Delta's, graag jullie respons?
misschien toekomstig Lancia rijder
Jasper
Re: Betrouwbaarheid Lancia's
Ik rij al bijna drie jaar met een Lybra 1.9jtd. Inmiddels bijna 130.000 km op de teller. Als enige is de airco een keer gerepareerd. Verder is er nooit wat mee, buiten de normale beurten. Verbruik 1 liter diesel op 16 km. Prima auto, uitstekende wegligging en een heel mooi interieur. Wat betrouwbaarheid kan ze naar mijn mening wedijveren met veel duitse merken. Japanse betrouwbaarheid lijkt me te hoog gegrepen, maar ja........
Hier thuis rijden we allemaal (ouders + broer + ik) met Alfa Romeo of Lancia!
Ook ik moet overal aanhoren van slechte auto hier en dit, en dat, maar wij hebben er dus ook weinig problemen mee... Mijn pa is ondertussen aan zijn achtste Alfa toe, de vorige had er 320 000km (164 td) opstaan, problemen: 1x koppaking, 2x rempomp (eerste keer niet goed gemaakt), en voor de rest het gewone onderhoud...
Ik moet wel toegeven dat op het vlak van degelijkheid en duurzaamheid de Japaners duidelijk de top zijn, maar ja, je moet al wel bijna klinisch dood zijn voordat daar iets spannends aan is!! Je moet echt kiezen voor een Italiaan, niet zomaar omdat ze mooi zijn. Er zijn comfortabele auto's (als je dat fijn vindt?!), en ook wel betere, maar slechts weinig die fijner zijn...
Verder op die betrouwbaarheid: je moet ook eens op het karakter van de auto's en de bestuurders letten. Italiaanse auto's hebben een wat sportiever karakter dan de gemiddelde, en daar wordt ook zo mee gereden. Als je een auto constant aan zijn vel zit, is het ook wel normaal dat er iets sneller sleet op komt, niet? De gereden kilometers zijn dikwijls veel intensiever...
Het is niet de kwantiteit die telt, maar de kwaliteit!
Ook ik moet overal aanhoren van slechte auto hier en dit, en dat, maar wij hebben er dus ook weinig problemen mee... Mijn pa is ondertussen aan zijn achtste Alfa toe, de vorige had er 320 000km (164 td) opstaan, problemen: 1x koppaking, 2x rempomp (eerste keer niet goed gemaakt), en voor de rest het gewone onderhoud...
Ik moet wel toegeven dat op het vlak van degelijkheid en duurzaamheid de Japaners duidelijk de top zijn, maar ja, je moet al wel bijna klinisch dood zijn voordat daar iets spannends aan is!! Je moet echt kiezen voor een Italiaan, niet zomaar omdat ze mooi zijn. Er zijn comfortabele auto's (als je dat fijn vindt?!), en ook wel betere, maar slechts weinig die fijner zijn...
Verder op die betrouwbaarheid: je moet ook eens op het karakter van de auto's en de bestuurders letten. Italiaanse auto's hebben een wat sportiever karakter dan de gemiddelde, en daar wordt ook zo mee gereden. Als je een auto constant aan zijn vel zit, is het ook wel normaal dat er iets sneller sleet op komt, niet? De gereden kilometers zijn dikwijls veel intensiever...
Het is niet de kwantiteit die telt, maar de kwaliteit!
zie forum nl-05 lancia in nederland: onderwerp: garantie? hoe u dat spellen meneer?
Ik heb bijna 3 jaar geleden een delta met 16870 km. op de teller gekocht bij een (toen nog) off. lancia dealer. alleen motorische problemen gehad (3500 euro totaal) en hf spoilerset geheel verkleurd (door andere dealer vergoedt...). het rijdt wel fantastisch hoor, prachtig motorgeluid, heerlijke recaro's en je rijdt een hele aparte auto. inmiddels staan er 82.000 km op de teller en kan er hopelijk niets meer kapot (motorisch) want ik zal 'm met pijn in mijn hart verkopen!
succes met je keuze,
mike
Jas schreef:
>
> Luitjes,
>
> Ik ben nieuw wat lancia's betreft
>
> Ik heb hier en daar gehoord dat lancia's zeg maar wat korter
> leven dan andere auto's
> Wat vinden jullie van de betrouwbaarheid van de Thema's en
> Delta's, graag jullie respons?
>
> misschien toekomstig Lancia rijder
>
> Jasper
Ik heb bijna 3 jaar geleden een delta met 16870 km. op de teller gekocht bij een (toen nog) off. lancia dealer. alleen motorische problemen gehad (3500 euro totaal) en hf spoilerset geheel verkleurd (door andere dealer vergoedt...). het rijdt wel fantastisch hoor, prachtig motorgeluid, heerlijke recaro's en je rijdt een hele aparte auto. inmiddels staan er 82.000 km op de teller en kan er hopelijk niets meer kapot (motorisch) want ik zal 'm met pijn in mijn hart verkopen!
succes met je keuze,
mike
Jas schreef:
>
> Luitjes,
>
> Ik ben nieuw wat lancia's betreft
>
> Ik heb hier en daar gehoord dat lancia's zeg maar wat korter
> leven dan andere auto's
> Wat vinden jullie van de betrouwbaarheid van de Thema's en
> Delta's, graag jullie respons?
>
> misschien toekomstig Lancia rijder
>
> Jasper
oke bedankt heren, ik zal eens kijken of degene die ik zag staan er nog is.....
Ik ben inmiddels ruim 2 jaar in het bezit van een Lybra 1.8 16V LX met ruim 150.000 kilometers op de teller. Nog nooit een reparatie aan geweest! Alleen het standaard onderhoud.
Succes!
Succes!
Betrouwbaarheid Lancia's
Heb zelf ruim 4 jaar een delta HPE td met 115000km op de teller.Vind het een knappe wagen maar heb wel al wat problemen gehad.In garantie onder andere linker draagarm reeds na 25000km en twee na de garatie, ruitewisser motor stuk,bediening achterste ruitewisser stuk en spoiler koffer van de sportkit die tegen de carrosserie scheurt.Uit garantie voeler van de verwarming was stuk 200 euro,elektronisch kastje van de airco dat op de luchtkoeler geplaatst is stuk en vervangen door okkazie normaal 150euro nieuw .Relais vervangen van airco.Nu licht de airco ondertussen weer in pan.De motor heeft 60000km met een losse injecteur gereden met gevolg compressieverlies dit van uit de fabriek een serieus probleem als de airco op stond maar probleem werd niet direct door de garage gevonden.Start 's morgens zeer raar alsof er lucht in de leidingen zit,misschien loopt mijn pomp af?Werd al eens onderzocht door de garage maar zonder resultaat.Het is nochthans een goede garage.Nu is er een slecht contact in de bediening van de knipperlichten waardoor de relais blijft het knippergeluid maken maar gelukkig knipperen de lampjes niet.Had anders al een nieuwe wagen gekocht maar overname prijs is ook alles behalve roos kleurig.Hebben jullie ook zo veel problemen?
Zelf rijd ik al bijna 6 jaar Lancia.
Begonnen met Thema V6 1989, weinig gereden en geen problemen mee gehad.
2e Thema was een Turbo 16v uit 1990, ongeveer 60.000km mee gereden zonder noemenswaardige problemen.
3e Thema was een Turbo DS uit 1989 (gekregen van mijn oom met achterstallig onderhoud) Toen ik de auto kreeg lagen de lagers eruit, omdat mijn oom zonder olie had gereden (carterplug losgetrild na onderhoudsbeurt.) De aandrijfas was kapot (2 stukken). Na het een en ander gerepareerd te hebben, en wat onderhoud heb ik hier ongeveer 50.000 km bij op gereden tot 400.000 km. Ergens halverwege de 50.000 heb ik nog een versnellingsbak aan gort gereden, maar dat mag ook wel na zo´n afstand.
4e Thema was een Turbo DS SW uit 1993. Hier heb ik 80.000km mee gereden, gewoon onderhoud en geen noemenswaardige problemen.
5e Thema is een hobby auto: 8.32 uit 1988. Deze auto heb ik nu zo'n 15.000km mee gereden. Alleen maar onderhoud gedaan. Deze auto heeft wat massa probleempjes, maar dat hoort bij oude Thema's.
Nu ben ik overgestapt op een Kappa JTD. In zeer korte tijd heb ik alweer 2000 km gereden, hier ga ik nog veel meer km mee rijden.
Begonnen met Thema V6 1989, weinig gereden en geen problemen mee gehad.
2e Thema was een Turbo 16v uit 1990, ongeveer 60.000km mee gereden zonder noemenswaardige problemen.
3e Thema was een Turbo DS uit 1989 (gekregen van mijn oom met achterstallig onderhoud) Toen ik de auto kreeg lagen de lagers eruit, omdat mijn oom zonder olie had gereden (carterplug losgetrild na onderhoudsbeurt.) De aandrijfas was kapot (2 stukken). Na het een en ander gerepareerd te hebben, en wat onderhoud heb ik hier ongeveer 50.000 km bij op gereden tot 400.000 km. Ergens halverwege de 50.000 heb ik nog een versnellingsbak aan gort gereden, maar dat mag ook wel na zo´n afstand.
4e Thema was een Turbo DS SW uit 1993. Hier heb ik 80.000km mee gereden, gewoon onderhoud en geen noemenswaardige problemen.
5e Thema is een hobby auto: 8.32 uit 1988. Deze auto heb ik nu zo'n 15.000km mee gereden. Alleen maar onderhoud gedaan. Deze auto heeft wat massa probleempjes, maar dat hoort bij oude Thema's.
Nu ben ik overgestapt op een Kappa JTD. In zeer korte tijd heb ik alweer 2000 km gereden, hier ga ik nog veel meer km mee rijden.
Ik heb een Lancia Delta TD HPE..en er staat nu 313000 km op de teller en nog NOOIT iets vervelends gehad. Alleen de gebruikelijke slijtage dingen die iedere auto heeft ( ook Japanse! ). Ik heb voor deze Delta ook een Delta gehad ( het oude model ) en ook daar nooit problemen mee gehad. Ik hoor vaak de opmerkingen dat Lancia een onbetrouwbare auto is, maar ik zweer echt bij Lancia. Ontzettend goed afgewerkt, nergens een rammeltje, luxe, comfortabel, zuinig, etc. Een vriend van mij had nooit gedacht aan een Lancia, maar heeft nu een Lancia Lybra en is er heel erg tevreden over....
Ik rijd al 22 jaar met Lancia en wil niks liever. Net heb ik mijn 4e gekocht, een Kappa Coupe 2,4.
Het zijn exclusieve wagens en rijden bijzonder goed en luxueus. 'Jan met de pet' kent zoiets niet. In elke straat staan 5 BMW's of mercedessen. Dat is een 'volks'wagen. Geef mij maar iets origineels wat je niet vaak ziet. Als je leest wat Vincenzo Lancia allemaal heeft uitgevonden !!! Vele andere merken nemen het over (bvb. de commonrail techniek). Ik heb alle mogelijke lektuur over Lancia en wil geen ander merk.
Een gebrekje af en toe moet je er bij nemen.......het is en blijft een passie (voor mij toch). Onderdelen kunnen wel eens duur zijn (bvb. een uitlaat), maar liever dit dan zogezegd een betrouwbare 'Duitse' wagen.
Iemand die een Ferrari heeft, weet ook dat dit niet goedkoop is, maaaaar....hij heeft een Ferrari.
SEMPRE ITALIANO !!!!
Laat nu niet iedereen met een Italiaan rijden hé, anders staan er ook in elke straat 5 .
Het zijn exclusieve wagens en rijden bijzonder goed en luxueus. 'Jan met de pet' kent zoiets niet. In elke straat staan 5 BMW's of mercedessen. Dat is een 'volks'wagen. Geef mij maar iets origineels wat je niet vaak ziet. Als je leest wat Vincenzo Lancia allemaal heeft uitgevonden !!! Vele andere merken nemen het over (bvb. de commonrail techniek). Ik heb alle mogelijke lektuur over Lancia en wil geen ander merk.
Een gebrekje af en toe moet je er bij nemen.......het is en blijft een passie (voor mij toch). Onderdelen kunnen wel eens duur zijn (bvb. een uitlaat), maar liever dit dan zogezegd een betrouwbare 'Duitse' wagen.
Iemand die een Ferrari heeft, weet ook dat dit niet goedkoop is, maaaaar....hij heeft een Ferrari.
SEMPRE ITALIANO !!!!
Laat nu niet iedereen met een Italiaan rijden hé, anders staan er ook in elke straat 5 .