Kappa 3.0 V6 aut - Ruitenwissers stoppen af en toe

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
BobDelta

Kappa 3.0 V6 aut - Ruitenwissers stoppen af en toe

Unread post by BobDelta »

De ruitenwissers van mijn Lancia K slaan af en toe af en blijven dan midden op de ruit staan. Als ik de motor af zet, en daarna weer aanzet, werken ze weer een tijdje. Heeft iemand een idee waaraan dit ligt? Alvast bedankt.
Bob. Eigenaar Kappa 3.0 v6.
Menno Bos

Re: Kappa 3.0 V6 aut - Ruitenwissers stoppen af en toe

Unread post by Menno Bos »

Mijn Lybra heeft een soortgelijk probleem gehad in het verleden. Misschien niet helemaal in dezelfde vorm als jij schrijft.
Later ging dit probleem over in een spontaan startende ruitenwissers. Staat beschreven in Lybra forum juni 2020.

Ik heb toen de stuurunit uitgewisseld uit mijn sloop-lybra, dit alweer bijna 5 jaar geleden. Sindsdien geen problemen meer gehad. Misschien heb je wat aan de info van toen. Succes! zeer irritant als ruitenwissers niet goed werken...

grt Menno

lybra sw 1.9 jtd 392.000 km 2005
lybra sw 1.9 jtd intensa 349.000 km 2002 (ter afbraak)
Hans8V

Re: Kappa 3.0 V6 aut - Ruitenwissers stoppen af en toe

Unread post by Hans8V »

Er zal in de ruitenwissermotor (unit) een eindschakelaar zitten die doorgeeft wanneer de ruitenwissers in de ruststand staan, en zo te lezen doet die schakelaar het niet goed. Aangezien het wel een aardig klusje is om alles uit- te repareren en weer in te bouwen zal een tweedehands unit voordeliger zijn.
Hier een linkje naar ePer: https://eper.fiatforum.com/en/Drawings/ ... 1/SubGroup
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”