Voor degenen met onderhoudservaring aan het 1.8Di blok: bij het wisselen van het oliefilter (met de losse 'filter insert') gaat dit erg moeizaam. Door de positie is er slechts op gevoel te werken maar heb ik het idee dat de insert mogelijk te lang is. Zodra de filterdop met de insert een enkele winding op de schroefdraad zit gaat het vastschroeven al erg zwaar.
Gezien in de filterbehuizing een kunststof klepje zit heb ik het idee dat die meteen al klem zit tegen de insert.
Heeft iemand een verklaring, tips of trucks?
Oliefilter wissel 1.8Di.
Re: Oliefilter wissel 1.8Di.
Dat aandraaien van het huis gaat idd zwaar omdat er een flinke O ring opzit die mee naar binnen draait. Wel wat olie aansmeren.
En een oliefilter demontage/montage ketting gebruiken, gaat een stuk gemakkelijker.
En een oliefilter demontage/montage ketting gebruiken, gaat een stuk gemakkelijker.
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
Re: Oliefilter wissel 1.8Di.
Bedankt voor je bericht, en ik smeer die o-ring altijd wel in maar ik zal de volgende keer wat meer olie gebruiken. Eens kijken hoe het dan gaat!