kachelradiator feestje

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
bart
Posts: 220
Joined: 06 Jan 2009, 14:01

kachelradiator feestje

Unread post by bart »

Gisteren hebben wij een ypsilon (840) gekocht met een lekke kachelradiator en vanavond ben ik begonnen om het dashboard te demonteren. Wel even anders dan een Fulvia!

Ik ben nu zo ver dat het hele dashboard los in de auto zit en ik kan het een stukje bewegen. Het loopt klem tegen de kap van de middenconsole (rondom pook en handrem). Die kap zit nog vast met twee schroefjes die in naast de stoelen zitten; als die er echt uit moeten moeten de stoelen er ook uit. Of kan het dashboard genoeg omhoog als ik nog iets loshaal?

Hoe ver moet het dashboard er uit? Wanneer heb je genoeg ruimte om de kachelunit eruit te trekken en hoe doe je dat? En zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Advies en opbeurend commentaar welkom!

Bart
koentje
Posts: 163
Joined: 21 Jun 2010, 18:51

Re: kachelradiator feestje

Unread post by koentje »

Goedemiddag Bart,

Ik weet dat ik bij het vervangen van mijn kachelradiatortje deze kap inderdaad heb losgehaald.
Het dashboard zelf zit vast op de kachelbehuizing. welke er ook in zijn geheel uitmoet.
deze zit ook vast met moeren aan de motorzijde van de firewall.
Let op als het een versie met airco is komen deze leidingen ook los!
zeker in de motorruimte vond ik het even een zoektocht naar de laatste moeren maar het is zeker een genot om weer een warm autootje te hebben na afloop.

Helaas heb ik niet teveel foto's kunnen maken maar het wijst redelijk voor zichzelf.

ps. ik heb ook de stoelen eruit gehaald om er makkelijker bij te komen, elke stoel zit ten slotte maar vast met 4 bouten.

succes
Groeten Koen
bart
Posts: 220
Joined: 06 Jan 2009, 14:01

Re: kachelradiator feestje

Unread post by bart »

Gelukt. Inderdaad een hele slachtpartij.
Na het hele dashboard eruit te hebben gehaald ging de kachelbak er nog steeds niet uit. Uiteindelijk de verborgen schroef gevonden in het schutbord net boven de aansluitingen van het water. Die los en toen kwam alles er zo uit.
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”