Lancia Kappa Automatische bak gezocht

Auto's en of onderdelen te koop, gevraagd, gezocht.
Student_Chris
Posts: 3
Joined: 26 Sep 2017, 10:54

Lancia Kappa Automatische bak gezocht

Unread post by Student_Chris »

Beste leden,

Dit is mijn eerste post op dit forum, mijn naam is Chris Timmermans. Ik ben student aan Fontys hogeschool Automotive.
Samen met medestudenten zijn wij bezig om van een Lancia Kappa (1998) SW 2.0 20V turbo een data acquisitie auto te bouwen. Hierbij voegen wij ook extra aken als spoilers, frontsplitters en rolkooi toe.

Voor een nieuw project zijn wij op zoek naar een automaat bak voor onze Lancia. We weten dat dit blok niet met een automaat geleverd is, de vraag is dus of een automaat bak op past? Wij hebben zelf gezocht en denken dat bijvoorbeeld de ZF4HP18 zou moeten passen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

En heeft een van de forumleden zo'n desbetreffende bak te koop staan? Ik zou hier graag willen opmerken dat wij op budget van de hogeschool zitten, dit kan (helaas) wat laag uitvallen.

Met vriendelijke groet,

Chris Timmermans
Attachments
lancia kappa.jpg
lancia kappa.jpg (71.24 KiB) Viewed 448 times
lanciathema.nl
Posts: 821
Joined: 04 Jan 2009, 17:10

Re: Lancia Kappa Automatische bak gezocht

Unread post by lanciathema.nl »

Elke twee liter of 2,4 liter automaatbak past. Ik zou alleen wel gaan voor de tiptronic variant. Die bakken zijn vele malen beter.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Student_Chris
Posts: 3
Joined: 26 Sep 2017, 10:54

Re: Lancia Kappa Automatische bak gezocht

Unread post by Student_Chris »

Beste,

Bedankt voor de reactie! Weet u of iemand anders tot hoeveel Nm deze bakken aankunnen? Ons blok is een 2,0 L turbo die redelijk opgeschroefd is.

We hebben gezien dat de Lancia Kappa en de Lancia Lybra deze bakken heeft, zijn er nog andere auto's met de tiptronic bakken?

Groeten,

Chris
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Lancia Kappa Automatische bak gezocht

Unread post by JackWess »

Ik wou net zeggen, dat project van jullie loopt al wat langer, en die hebben jullie aardig gekieteld, dus ik zou wel zorgen voor een bak die dat aankan.

Ik zou deze vraag dan ook eens in het Duitse gedeelte neerzetten, daar zitten er wat die er misschien wat meer ervaring mee hebben.



..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Post Reply

Return to “NL52 Kappa. Te koop / gevraagd.”