welk merk draagarm is aan te bevelen?

Discussie en vraagbaak over Lybra
Menno Bos

welk merk draagarm is aan te bevelen?

Unread post by Menno Bos »

Toe aan nieuwe draagarmen voor vanwege speling.

Plan was om het zelf te doen en dus via internet te bestellen. Kom dan erg veel merken tegen en grote prijsverschillen. Iemand een idee welke zijn aan te bevelen en welke absoluut niet?

Alvast bedankt!

groet Menno

lybra 1.9 jtd sw 2005 201000 km
ter afbraak lybra 1.9 jtd sw 2002 349000 km
koen_

Re: welk merk draagarm is aan te bevelen?

Unread post by koen_ »

Ik heb ze destijds van Lemforder gekocht, dat waren gewoon de originele waar het Lancia-logo uitgevijld was ...
Die zijn wel redelijk prijzig, ca 90€ p.s., terwijl je er ook 2 voor 60€ kunt kopen, bijv van ATP ; er zal best wat kwaliteitsverschil zijn, maar hoe groot ?? , zelfs op de ATP zit vaak 2 jaar garantie

Het beste kun je even kijken op ebay.de, zoekterm 'querlenker lancia lybra' , je vindt er legio ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
williamsmet

Unread post by williamsmet »

Dag Menno

Even gebeld met mijn trouwe garagist welke al mijn onderhoud doet en 40 jaar ervaring heeft Lancia - Alfa -Fiat

op 1 vindt hij Boge goed
op 2 TRW de beste
op 3 Spidan de minste

mvg
william
Lybra sw 1.9 jtd 2004
Menno Bos

Koen, William,

Bedankt voor jullie reactie. Waarschijnlijk ga ik voor de TRW. Deze vond ik voor ongeveer 82 euro per stuk.

Met zoeken vond ik ze ook van het merk ABS. Zit ook rond dezelfde prijsklasse als TRW, lemforder bij de meeste online shops. Alleen autoparts online bood deze aan voor 67 euro per stuk.

Iemand bekend met ABS?

Wist niet dat er zoveel verschillende merken waren....

gr Menno
cathay

Unread post by cathay »

Hoi Menno,

Ik heb laatst een draagarm vervangen. Welk merk weet ik niet meer maar ik heb ze gekocht bij www.ruf-autoteile.de .
Ze kosten nog geen 30 euro. Komt nog wel ongeveer 13 euro verzend kosten bij.

Correcte service en binnen een week binnen.

Veel succes.

M.Vr.Gr.
Cathay
Menno Bos

Re: welk merk draagarm is aan te bevelen? TRW besteld!

Cathay,

Heel benieuwd hoe de kwaliteit is van die van 30 euro! Hoelang geleden en hoeveel kilometer heb je er nu meegereden?

Zelf wil ik dit niet gokken. Afgelopen jaar heb ik 40.000 km gereden met mijn lybra. Hopelijk dit jaar wat minder maar liever iets meer zekerheid dat de draagarm lang mee gaat.

Vanmiddag heb ik TRW besteld voor beide kanten. Kom dan uit op 85 euro per draagarm inclusief verzenden.

groet Menno
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”