hart uit koppelingsplaat jtd 8v 115pk

Discussie en vraagbaak over Lybra
demeerdg

hart uit koppelingsplaat jtd 8v 115pk

Unread post by demeerdg »

Beste Lybristi,

mijn lybra jtd 8v 115pk 2002 is weer net terug thuis van de garage. Hij werd afgesleept want mijn koppeling draaide dol, het hart was uit de koppelingsplaat gebroken en dat heb ik inmiddels al 2 keer voorgehad in 5 jaar tijd. Weet iemand hier meer over?
Menno Bos

Re: hart uit koppelingsplaat jtd 8v 115pk

Unread post by Menno Bos »

Apart dat je dit probleem al 3 keer hebt gehad in 5 jaar. Hoeveel kilometers ermee gereden dan? Ken dit niet als een zwak punt van deze auto. Wel de problemen met het dubbelmassavliegwiel. Zelf gelukkig niet gehad.

Zelf rijd ik ook een 1.9 jtd. De eerste die ik had, heb ik gekocht met 139000 km en naar de 349000 km gereden.Geen koppeling problemen gehad. Wel was de koppeling versleten op het laatst. Bij volgas ging deze slippen. Deze klus niet meer laten doen omdat ook de hogedrukbrandstofpomp begon te haperen. Samen met nog wat dingetjes gingen de kosten al richting koopprijs van een vervangende lybra.

De huidige heb ik met 118000 km gekocht en deze had toen net een nieuwe koppelingset. Deze staat nu op 174000 km en gaat goed en hopelijk blijft dat heel lang zo.

Info waar je natuurlijk niet direct veel aan hebt, maar meer misschien ter indicatie of het wel of niet een lybra- probleem is.

Menno

ex lybra sw 1.9 jtd 2002 349000 km (staat bij mij thuis ter afbraak)
nu lybra sw 1.9 jtd 2005 174000 km
dickh

Re: hart uit koppelingsplaat jtd 8v 115pk

Unread post by dickh »

Heb ook drie weken terug massavliegwiel + koppeling moeten laten vervangen. Duuur geintje en veel gedoe (repatriëring van de Lybra vanaf m'n vakantie-adres).
Maar, leve de Wegenwacht(!), kon ik verder met een nieuwe Mercedes 220D automaat. Mensen, dat rijdt effe lekker!! Maar dat terzijde..
Maar goed, die reparatie is achter de rug en de kas een stuk lichter, a.s. vrijdag de koppeling og even verder laten ontluchten en dat moet ioe het weer doen als vanouds.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”