Claxon Lancia Delta III

Discussie en vraagbaak over Delta 3
Monique

Claxon Lancia Delta III

Unread post by Monique »

Help! Ik heb sinds vorige zomer een schitterende, geïmporteerde Lancia Delta van 5 jaar oud (type Delta III dus, als ik me goed ingelezen heb) en al vanaf het eerste moment vond ik de toeter behoorlijk 'mager' klinken. Fietsers zelfs, keken niet op of om als ik ze probeerde te waarschuwen. Sinds een paar dagen doet hij het helemaal niet meer. Liever dan naar een of andere dure dealer gaan (ik heb daar slechte ervaringen mee - als in meteen veel kosten voor niets), vervang ik die toeter zelf. Door een nieuw exemplaar met wat meer geluid. Als ik het goed heb, zit de toeter achter de grille. Mijn vraag is nu: is het makkelijk om de grille los te maken om bij de toeter te komen, of moet er veel meer los gehaald worden, en is het moeilijk a) om bij de toeter te komen en b) om die te vervangen of is dat een fluitje van een cent? Heeft iemand daar ervaring mee?
malussa4

Re: Claxon Lancia Delta III

Unread post by malussa4 »

Over de claxon zijn veel mensen niet te spreken, heel mager geluid. In de latere modellen is een twee-tonige claxon ingebouwd. Deze is te bestellen, maar er schijnen problemen met de aansluitstekkers te zijn. Deze zouden bij mercedes te krijgen zijn. De claxon zit ongeveer achter het Lancia embleem. De grill hoeft er niet geheel voor gedemonteerd te worden, het volstaat om de bovenste schroeven los te maken en dan zou ze kunnen kantelen. Bij terugplaatsen moet je op het styropor onderdeel letten. (onder bij de radiator) Dit valt naar beneden en moet goed teruggeplaatst worden alvorens de grill terug te klappen.
Het zijn best veel schroeven, kruiskop en torx, en niet allemaal direkt in het zicht. Dus of het lastig is, hangt af hoe handig je bent. Er zijn mensen die het lampen verwisselen lastig vinden van de delta, maar mij lukte het redelijk snel. Ondanks de rare construktie.
De info heb ik van het duitse forum gehaald. Zelf heb ik de tweetonige claxon, zat er al op (2013), en die klinkt inderdaad heel goed. Heb ook een Delta van 2009 gehad, en ken het geluid van de eerdere claxon. Die is idd Delta onwaardig. Veel sucses!
Lancia Delta 1.8. - 1993

Lancia Delta 1.8. - 1996

Lancia Lybra 2.0. - 2001

Lancia Delta 1.4 T-jet. - 2009

Lancia Delta 1.4 MA - 2013.
Monique

Re: Claxon Lancia Delta III

Unread post by Monique »

Dank voor deze info!
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”