Afgelopen winter weer veel last gehad van vocht. Ben er al een beetje aan gewend, maar fijn is het niet. Nu staat er in de Autovisie feb 2016 een artikel over Lancia en daarin wordt het vochtprobleem genoemd. Ik zoeken op het forum; kom ik een discussie uit 2008 tegen waarin problemen besproken worden van lybra’s voor 2001 welke door de dealer verholpen zouden moeten zijn:
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-262087
Korte samenvatting: Lybra’s van voor 2001 hadden problemen met vocht in het interieur en deze auto’s zouden onder garantie aangepast zijn (servive news van Lancia nummer: 5030 1 021 RF). Is dat niet het geval, dan heb je vocht op de vloer voor de bestuurdersstoel en is de ontwaseming slecht.
Aanpassingen:
Nieuwe software in de regeleenheid
Extra rooster achter de achterbumper
Een betere aircomodule
Een langer slangetje voor condenswaterafvoer
Nu is mijn Lybra van begin 2001; op kenteken, dus waarschijnlijk van voor de wijziging.
Vloer voor de bestuurdersstoel is nat; die voor de bijrijder niet en achter ook niet. En ik heb veel last van vocht. Zou zo maar kunnen zijn dat de mijne niet is aangepast.
Wie kan mij helpen aan meer info: hoe weet ik of de wijzigingen zijn doorgevoerd, welk deel van de wijzigingen kan je zelf doen, en wie heeft er afbeeldingen of foto’s van bijvoorbeeld het extra rooster achter de bumper, van de aircomodule en van het slangetje?
En klopt het verder wat ik hierboven getypt heb?
De Lybra is net weer goedgekeurd en rijdt heerlijk. Dus als ik dit euvel kan verbeteren ben ik erg blij.
Vocht
Re: Vocht
Ook die van mij heeft wel problemen met vocht, alhoewel mijn vloer wel droog is, en blijft.
Maar een betere ontwaseming, (zodat niet constant de airco aan hoeft) dat zou wel een verademing zijn.
Ik wacht derhalve samen met jou enige zinnige adviezen af.
..
Maar een betere ontwaseming, (zodat niet constant de airco aan hoeft) dat zou wel een verademing zijn.
Ik wacht derhalve samen met jou enige zinnige adviezen af.

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum