Fulvia Ralley

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
kootruud
Posts: 2
Joined: 17 Mar 2016, 16:36

Fulvia Ralley

Unread post by kootruud »

Hallo, na een maand of 7 stilstaan geprobeerd de fulvia coupe te starten. Dit lukte niet.
Hij liep te bonken op 2 cilinders. Bleek dat de flotter vast zat,en dus 1 carburateur niets deed.
Nadat dit verholpen was startte hij wel maar dat bonkende geluid was er nog steeds, meer een klokkend geluid.
Toen ik de koppeling indrukte was dat geluid verdwenen.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn, en... kan het kwaad om er toch mee te rijden?
Vr gr Ruud Koot
Peter.S
Posts: 240
Joined: 22 Dec 2008, 19:33

Re: Fulvia Ralley

Unread post by Peter.S »

Is wel een breed begrip .....klokkend geluid........zal in ieder geval wat met de overbrenging te maken hebben.....met dat toch iets van de motor gevraagd word
kootruud
Posts: 2
Joined: 17 Mar 2016, 16:36

Re: Fulvia Ralley

Unread post by kootruud »

Tijdens het rijden geen geluid, bij stationair zonder koppeling in te drukken
Dus dat ,,klokkende'' geluid. Bij iets meer toeren is het geluid weer weg,
Lijkt dus of er ergens iets meetrilt of loszit.
Peter.S
Posts: 240
Joined: 22 Dec 2008, 19:33

Re: Fulvia Ralley

Unread post by Peter.S »

Blijft moeilijk!!
ik zou eens een lange schroevendraaier tegen de kop houden op verschillende plaatsen bij de verschillende cilinders , met je oor tegen het handvat, zo hoor je of het geluid veranderd in zachter en harder zodat je de plaats kan bepalen, het kan misschien duiden op een gekantelde zuiger(meestal cilinder 2)maar kan ook zomaar de kettingspanner zijn......................ed/etc/enz
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Fulvia Ralley

Unread post by Koos »

loopt denk ik toch niet goed op die eene carburateur die vast zat
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”