bestuurderskant ruiten steeds beslagen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
marcel/KAPPA

bestuurderskant ruiten steeds beslagen

Unread post by marcel/KAPPA »

Beste Lancia liefhebbers,

Bij mijn trouwe inmiddels (oude) Kappa '97 (360000 km) beslaan bij vochtig weer
steeds mijn ramen alleen aan de bestuurderskant. Dit gebeurt op het moment dat de
kachel lekker warm wordt. Ik heb al onder de matten gekeken maar geen vocht/water
te zien. Wat ik wel opgemerkt heb dat het lijkt of de bestuurdersdeur niet goed meer
afsluit (windgeruis).
Ik heb overigens gelezen op de Thesis forum dat die nog al problemen hebben met
de afwatering van de voorruit.
Weet iemand de oplossing voor mijn probleem en waar vind ik de afwateringsbuisje's
van de vooruit van de Kappa.

Alvast BEDANKT voor jullie reactie marcel/KAPPA
koen_

Re: bestuurderskant ruiten steeds beslagen

Unread post by koen_ »

Waarschijnlijk staat er water in de bak die onder de paravan zit, dat zit aan de voorzijde van je voorruit onder de kunststof afdekking ..., de afwatering raakt daar vaak verstopt door (gecomposteerde) bladeren
Als je de kunststof afdekking verwijdert kun je de bak schoonmaken en de afwatering weer 'doorsteken', de openingen zitten aan beide zijden thv je spatbord
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
marcel/KAPPA

Bedankt Koen ik ga snel mogelijk hier mee aan de slag
marcel/KAPPA

Alles onder de paravan is kurk droog. Ze is dan ook een binnenslaper. Dus gaarne
een andere tip/oplossing gevraagd.
Robkg

Unread post by Robkg »

Sluit het raam wel goed? Dat is eerder een oorzaak van vocht dan een slecht sluitende deur, er zitten namelijk 2 lagen rubbers rondom de deur. Hoe zijn de rubbers in het algemeen?

Heb je het interieurfilter wel eens vervangen? En als je die vervangt, maak de bak dan goed schoon (ik heb er ooit eens een ontsproten eikel gevonden, die was gaan wortelen in de compost die er was ontstaan).
------
K SW 2.4 Automaat '98
Koos

Unread post by Koos »

Had laatst een vettige aanslag op de ruit aan de bestuurders kant,oorzaak was een lekkende kachelradiator,na deze te hebben vervangen ,geen problemen meer.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
marcel/KAPPA

Beste KAPPA fans,

Ik voel tijdens het rijden geen tocht langs de ruit en ook niet langs de
deur rubbers. Het lijkt dus van richting van de vooruit (bestuurderskant) te komen die dan
ook als eerste beslaat. De interieur filter onlangs al vervangen. Dus zou de kachelradiator
kunnen zijn. Waar kan ik die vinden en mis ik dan vloeistof ?

Alvast Bedankt voor de reactie's.
Robkg

Unread post by Robkg »

Zie hier: http://www.forum.lanciathema.nl/viewtop ... =34&t=2990 daar is beschreven hoe je die kan vervangen. Het is geen makkelijker klus.

Heb je bij het vervangen van het interieurfilter de bak waar die in zit wel goed schoon gemaakt?
------
K SW 2.4 Automaat '98
Koos

Unread post by Koos »

eerst was er geen koelvloeistof verlies ,tot ik opeens de kachel niet meer warm kreeg ,toen ging het hard,vervangen kost wel een uurtje of wat ,airco niet losgehaald maar aan de kant gelegt.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
marcel/KAPPA

Beste Kappa liefhebbers,

De bak van de interieur helaas niet schoongemaakt. Maar ik denk dat het probleem toch ligt
aan de kachelradiateur ik ruik n.l. een zoete lucht als de kachel begint te verwarmen. Op dit
moment geen noemenswaardig koelwater verlies. Ik heb de beschrijving gelezen over het
vervangen waarvan dank. Lijkt me moeillijk karwijtje. Ik ga eerst maar moed verzamelen en
als het beter weer wordt vervangen. (wel raar dat alleen de bestuurderskant beslaat).
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”