dorpellijst rechts

Discussie en vraagbaak over Thesis
karel

dorpellijst rechts

Unread post by karel »

Beste Thesis vrienden

ik zoek na een ongelukkige ontmoeting met een losliggend stuk ijzer op de Franse peage een nieuwe rechter dorpellijst. Het gaat om de plastic bekleding van de stalen rechter dorpel onder het voor en achterportier. Met 130 km/u in het donker en met slecht weer ging een band aan flarden tijdens het inhalen van een vrachtwagencombinatie, niet echt prettig. Maar de Thesis sloeg zich er voorbeeldig doorheen. Heelhuids tot stilstand gekomen en wiel op een veilige plek op de tast verwisseld.

Tuynder kan wel een nieuwe dorpel leveren, maar dan ben ik met spuitwerk een heel eind van huis.
Ik hoopte eigenlijk dat een van jullie misschien een sloop Thesis weet te staan met een onbeschadigde rechter dorpellijst in toevallig de juiste kleur, zwart (donkerblauw) metallic.....

Trouwens, de diva (2.4 diesel aut) staat nu op 425000 km en er mankeert behalve deze dorpel helemaal niets aan!

dank voor suggesties
Marcithesis

Re: dorpellijst rechts

Unread post by Marcithesis »

Ik weet nog een sloper (als die er nog is) te staan. Ik zal off-topic het tel nummer geven.

Besef wel dat bij het demonteren van de kunstof dorpel de M6 boutjes vast geroest zijn. Er past alleen een torque bit in.
Waarschijnlijk wordt het uitboren. Die boutjes zijn knap hard dus kan je het beste een cobalt boor gebruiken.
Wordt wel heet en kan het plastic doen smelten.
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon

2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
karel

Re: dorpellijst rechts

Unread post by karel »

En we zijn dankzij dit forum uit de brand, dorpel gevonden. En dank voor de demontage tips...
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”