Monteren achterveer?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
bobrockland71

Monteren achterveer?

Unread post by bobrockland71 »

Fulvisti,

Ben toegekomen aan het monteren van mijn achterveren, gaat allemaal prima maar ze moeten worden opgespannen tussen de 2 bevestigingspunten, dus ietwat plat gedrukt. Lijkt alsof het bijna met de hand kan.

Volgens het boekje met de tool zie bijgaande, niet heel lastig om te maken maar wellicht zijn er andere slimme manieren?

groet!
Bob
Attachments
achterveer.jpg
achterveer.jpg (146.42 KiB) Viewed 245 times
Huib
Site Admin

Re: Monteren achterveer?

Unread post by Huib »

Wij gebruiken een stevige stalen buis met daarin een M24 draadeind met moer. Zie foto in bijlage.

Let op dat je de bouten geen van allen vast zet. In de DT staat wat de afstand tussen de veerschotel en de bumpstop moet zijn (80mm) waarbij je de bouten vast zet.
Dat zijn dan de volgende bouten / moeren.
- de 4 M8 moeren waarmee de veer aan de voorkant aan de carrosserie zit.
- de schommel achter
- de 4 M10 bouten waarmee de as aan de veer zit.
- de bouten van de schokbrekers boven en onder.
- de bouten van Panhardstang
- de bouten onder op de droplink van de stabilisatorstang .

De M10 kanteelmoeren waarmee de beide silentblocs aan de klos zitten voor op de veer zet je trouwens wel goed vast voordat je de veer gaat monteren. Let er op dat de veer niet meer dan 1mm onder de klos uitsteekt anders gaat hij piepen.

Bij mijn eigen auto's wijk ik soms af van de fabrieksvoorschriften en zet ik de bovenste schommelbout vast met de schommel verticaal.
Attachments
tool_achterveer.jpg
tool_achterveer.jpg (122.43 KiB) Viewed 246 times
bobrockland71

Re: Monteren achterveer?

Unread post by bobrockland71 »

Ha Huib

Dank! Dat van die 80 mm had ik inderdaad gevonden, moest even nadenken over je constructie met de buis, maar nu snap ik hem :-)

Ga het eens proberen.

groet!
Bob
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”