advies aankoop fulvia.
advies aankoop fulvia.
Heb mij zojuist ingeschreven bij dit forum. Ben nl hevig op zoek naar een mooie lancia fulvia en in tegenstelling tot veel anderen ben ik op zoek naar een serie 2 of 3 van een vd laatste jaren, '71-76. Die vind ik persoonlijk het mooist. Wil de auto dagelijks in de zomer berijden en in de winter wegzetten. Zoek een gaaf exemplaar waar ik direct de weg mee op kan. Ook mijn vrouw gaat er in rijden. Mocht ik een auto serieus op het oog hebben, dan zou ik graag met een "kenner" een proefrit willen maken. Zijn er mensen die dit willen doen ? Kan ik meer raad krijgen voor evt. aankoop adressen en prijzen ?
Met groeten, Gijs Vermeij.
Met groeten, Gijs Vermeij.
Re: advies aankoop fulvia.
Hallo Gijs
Ik rijd sinds 1996 ook dagelijks Fulvia coupé. Zo'n 45.000 km per jaar. Zomer en winter. De eerste waarmee ik in 96 begon was toen 20 jaar oud. De auto bestaat niet meer. Doorgeroest. De auto was toen al niet de aller hardste en ik wist toen ook nog niet wat je voor maatregelen moest nemen. Met de auto waarmee ik nu rijd heb ik intussen bijna een half miljoen kilometer gereden. Gaat prima.
Je kunt altijd contact opnemen voor advies. Wij doen ook onderhoud, reparatie en restauratie.
Ik heb er ook nog een te koop. Voor weinig. Zit werk aan. Veel werk eigenlijk wel. Dat is niet eens zo slecht. Iedere Fulvia die je nu koopt is tenminste 40 jaar oud. Dan is het misschien een goed idee om je geld in nieuw staal te steken. Origineel werden de Fulvia's tijdens productie gedompeld in een verfbad. Dat gaat er in de kokers in de loop der jaren af. Ook zitten er voor een aantal ruimtes geen gaten om water af te voeren. Je kunt er vrijwel zeker van zijn dat het originele staal op een aantal plaatsen is verdwenen. Als ik een auto repareer worden er wel gaten gemaakt op de cruciale plaatsen en wordt de constructie minimaal aangepast maar zo dat de holle ruimtes goed zijn te tectyleren.
Ik rijd sinds 1996 ook dagelijks Fulvia coupé. Zo'n 45.000 km per jaar. Zomer en winter. De eerste waarmee ik in 96 begon was toen 20 jaar oud. De auto bestaat niet meer. Doorgeroest. De auto was toen al niet de aller hardste en ik wist toen ook nog niet wat je voor maatregelen moest nemen. Met de auto waarmee ik nu rijd heb ik intussen bijna een half miljoen kilometer gereden. Gaat prima.
Je kunt altijd contact opnemen voor advies. Wij doen ook onderhoud, reparatie en restauratie.
Ik heb er ook nog een te koop. Voor weinig. Zit werk aan. Veel werk eigenlijk wel. Dat is niet eens zo slecht. Iedere Fulvia die je nu koopt is tenminste 40 jaar oud. Dan is het misschien een goed idee om je geld in nieuw staal te steken. Origineel werden de Fulvia's tijdens productie gedompeld in een verfbad. Dat gaat er in de kokers in de loop der jaren af. Ook zitten er voor een aantal ruimtes geen gaten om water af te voeren. Je kunt er vrijwel zeker van zijn dat het originele staal op een aantal plaatsen is verdwenen. Als ik een auto repareer worden er wel gaten gemaakt op de cruciale plaatsen en wordt de constructie minimaal aangepast maar zo dat de holle ruimtes goed zijn te tectyleren.
Hallo Gijs,
Waar woon je?
Bart
Waar woon je?
Bart
Bedankt voor de reacties, ik woon in Leiden. Idee is eigenlijk om een goede Fulvia te kopen, wil wel tot 12-13 duizend gaan. De vraag is dan of het voor die prijs ook inderdaad een goede auto is. Ik wil in de basis een technisch goede rijdbare auto kopen en verwacht dat er daarna best wat op te knappen zal zijn bij gebruik. nou zie ik die auto's wel staan, maar zijn die prijzen correct ?
met groet, Gijs.
met groet, Gijs.
Voor die prijs staat er wel wat te koop. Iets meer als het een eerste serie is. Iets minder voor een 2e serie. Er komen er veel hier in de werkplaats die men recent gekocht heeft. Het laatste jaar meestal wel met goede carrosserie en een hoop technisch werk. Daarvoor was dat anders. Veelal slechte carrosserie en technisch nog wel in orde.
Of de prijs correct is? Ik denk dat je er niets van kan zeggen. Je kunt voor 5.000 een goede treffen en voor 20.000 een slechte.
Of de prijs correct is? Ik denk dat je er niets van kan zeggen. Je kunt voor 5.000 een goede treffen en voor 20.000 een slechte.
Ik kan je verder van weinig advies dienen, maar deze ziet er wel heel redelijk uit.
Even hier klikken dus
Ik ken de auto niet, maar wellicht anderen hier misschien wel.
Succes.
.
Even hier klikken dus
Ik ken de auto niet, maar wellicht anderen hier misschien wel.
Succes.
.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Wat je zegt. Ziet er best redelijk uit. Staat hier nog in de buurt ook.
Bedankt tot zover, wat vinden jullie van deze ? http://auto.mitula.nl/detalle/309/10800 ... lvia-coupe
Met groet, Gijs Vermeij
Met groet, Gijs Vermeij
De linkse is een eerste serie. Komt op mij niet duur over.
Die Franse auto in het midden is aardig wat werk.
Ik heb nog een bruine staan in dezelfde categorie. Mag je voor 1000 euro hebben.
Die Franse auto in het midden is aardig wat werk.
Ik heb nog een bruine staan in dezelfde categorie. Mag je voor 1000 euro hebben.
- Attachments
-
- fulvia3.jpg (127.07 KiB) Viewed 816 times
-
- fulvia2.jpg (95.16 KiB) Viewed 816 times
-
- fulvia1.jpg (160.19 KiB) Viewed 816 times
Ha Huub, en wat vind je van die rode serie 2 met de barst in de achterruit ?
Kan ik een keertje contact met je opnemen ?
Met groeten, Gijs.
Kan ik een keertje contact met je opnemen ?
Met groeten, Gijs.