Hallo...
Eindelijk terug van lang weg geweest...
Heb ik meteen jullie hulp nodig want maandag met mijn vrouw met ons nieuwe Y Elefantino Rosso op werk.
Probleem is dat hij bij verwarming aan naar koelvloeistof ruikt maar deze geur verdwijnt naar een half minuut of zo, alleen hoe langer hij warme lucht moet blazen hoe kouder de uitgeblazen lucht ook wordt. Als ik de koelvloeistof nakijk zie ik alleen maar zwarte troep. Ik verdenk het thermostaat of een luchtbel. Wie kan mij vertellen hoe ik de 1.2 16V moet ontluchten?
Heb het hele systeem al gespoeld met water maar er komt alleen maar beetje warme lucht uit de roosters...
Ik hoor het wel
Y van 2000 1.2 16V ontluchten
-
Re: Y van 2000 1.2 16V ontluchten
Als hij ruikt naar koelvloeistof wanneer de kachel aan staat is dat meestal een teken dat de kachelradiateur achter het dashboard lek is. Minder fijn klusje om te vervangen, want het hele dashboard moet er dan uit. Staat hier op het forum wel omschreven volgens mij. Maar de koelvloeistof hoort gewoon netjes helder te zijn. Als je het systeem gespoeld hebt moet je ontluchten door de motor warm te laten draaien met de ontluchtingskraantjes open. Deze zitten bovenop de radiateur en op de slang net voor die het schutbord door gaat naar de kachel.
Y 1.3 JTD * Ypsilon 1.2 LS * Y10 Fire * Y10 Fire * Y10 Turbo * Y10 Turbo * Y10 4WD * Y10 GT
-
Hallo,
Dat ontluchten is inmiddels gelukt. Na een test rondje op de snelweg heb ik nu een heel ander probleem. Ik zal hier een nieuwe topic voor aanmaken.
Dat ontluchten is inmiddels gelukt. Na een test rondje op de snelweg heb ik nu een heel ander probleem. Ik zal hier een nieuwe topic voor aanmaken.
Lancia-lover Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als hij ruikt naar koelvloeistof wanneer de kachel
> aan staat is dat meestal een teken dat de
> kachelradiateur achter het dashboard lek is.
> Minder fijn klusje om te vervangen, want het hele
> dashboard moet er dan uit. Staat hier op het forum
> wel omschreven volgens mij.
Waar dan? Ik zou graag mezelf informeren voordat ik aan die flinke klus begin. Eerst maar een een flesje antilek in de radiator kieperen.
-------------------------------------------------------
> Als hij ruikt naar koelvloeistof wanneer de kachel
> aan staat is dat meestal een teken dat de
> kachelradiateur achter het dashboard lek is.
> Minder fijn klusje om te vervangen, want het hele
> dashboard moet er dan uit. Staat hier op het forum
> wel omschreven volgens mij.
Waar dan? Ik zou graag mezelf informeren voordat ik aan die flinke klus begin. Eerst maar een een flesje antilek in de radiator kieperen.