Deurslot werkt niet goed

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Gemoll

Deurslot werkt niet goed

Unread post by Gemoll »

Ik heb een probleem met de sloten van mijn fulvia 3e serie. Ik kan namelijk met de sleutel de deur niet van het slot halen.
De deur gaat met het palletje prima op slot en schiet keurig weer los als ik hem van binnenuit open doe, maar met de sleutel wil hij niet van het slot af. (Op slot gaat wel met de sleutel)
Het mechanisme van het deurslot lijkt prima, gaat keurig op slot zowel met het palletje als op de manier die met de sleutel moet gebeuren. Volgens mij zit het probleem dan ook niet in het slotmechanisme maar in het gedeelte dat aan de deurhendel zit.

Dit de sleutel werkt namelijk alleen als ik hem naar rechts draai (op slot) maar naar links doet de sleutel niks. Is dit gedeelte van het slot mogelijk inwendig stuk, of heb ik bijvoorbeeld het veertje die ervoor zorgt dat hij in de beginpositie (sleutel rechtop) komt verkeerd? Wie heeft hier ervaring mee?
Bart Verbeek

Re: Deurslot werkt niet goed

Unread post by Bart Verbeek »

Deurpaneel demonteren en kijk wat er beweegt als je met het dopje beweegt en niet met de sleutel.

Bij mijn Zagato moet ik een beetje 'voelen' met de sleutel. Ben wat lui om te zoeken, is maar passagiersdeur. 8-)
Gemoll

Re: Deurslot werkt niet goed

Unread post by Gemoll »

Dat heb ik bekeken en dat werkt werkt gewoon. Als ik het complete slot loshaal kan ik het plaatje waarmee je hem op slot en van het slot haalt prima op en neer en gaat hij ook op slot. Alleen de twee palletjes achterop de cilinder van het slot bedient dit alleen in de "op slot" stand en er niet meer vanaf.

Nu is het zo dat de palletjes wel bewegen als ik de sleutel naar rechts draai, maar niet naar links. Klopt dit? Of is daar iets mis?
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”