Lybra Comfortronic Pook zit vast in Parkstand
-
Lybra Comfortronic Pook zit vast in Parkstand
Ik sta op het punt mijn nog in zeer goede staat verkerende Lancia Lybra Comfortronic 2.0 te verkopen, gebeurt er gisteren iets heel vervelends: als ik start, kan ik de kraag van de pook niet omhoog trekken en krijg ik hem niet uit de P-stand. De dealer heeft me telefonisch geïnstrueerd om onder de sok om de pook een palletje in te drukken, zodat de pook ontgrendelt wordt. Je komt op die manier wel weg, maar dat is geen pré bij de verkoop van een auto. Weet iemand onder jullie een kenner, die dit mogelijk voor niet al teveel geld kan repareren? Ik heb het 12 jaar geleden ook een keer gehad en toen was het een draadbreuk.
-
Re: Lybra Comfortronic Pook zit vast in Parkstand
Heb geen problemen meer gehad met een blokkerende pook in de Parkstand. Heb me afgevraagd waar het aan gelegen kan hebben dat dit vrijdag 2x gebeurde. Ik denk dat het komt, omdat ik startte zonder de rem in te trappen. Mijn TomTom was helemaal leeg en om hem in te kunnen stellen, moest de motor lopen. Daarom startte ik zonder mijn voet op de rem.
Of misschien is je Lybra boos :X dat je hem verkoopt ? 

Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Dat zal het zijn B)-
De dames kunnen nogal een eigen leven leiden blijkt wel uit dit forum
De dames kunnen nogal een eigen leven leiden blijkt wel uit dit forum

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Ze zal zeker boos zijn als je haar inruilt voor een "buitenlander". En nu je niet vermeld waarop ze wordt ingeruild vrees ik het ergste. Ik stook de brandstapel alvast maar weer op 
Dat de Lybra-dames vaak last hebben van de maandelijkse periode is niet uniek hoor. De werkster hier in Frankrijk heeft een C5-diesel met leer en automaat en alles er op en er aan uit 2003 met 240.000 km (geen MRB in F). Daar is continue wat mis mee, de ene reparatie na de andere. Ze kan dan ook vaak niet komen. De BMW van haar zoon lenen kan echter ook niet want die staat óók al maandenlang met motorische panne in de "werkstatt".
Ik las trouwens een test van de Delta op autotesten.nl. Dat wordt toch de opvolger van mijn Comfortronic. Maar goed, dan hebben we het natuurlijk over 2028.
Wisten jullie trouwens dat er ook een Lybra is geleverd met een 2.4 liter met 170 pk. Dat was - meen ik - de pantseruitvoering met o.a. zeer dikke ruiten. Om het hogere gewicht te compenseren kwam er een zwaardere motor in.

Dat de Lybra-dames vaak last hebben van de maandelijkse periode is niet uniek hoor. De werkster hier in Frankrijk heeft een C5-diesel met leer en automaat en alles er op en er aan uit 2003 met 240.000 km (geen MRB in F). Daar is continue wat mis mee, de ene reparatie na de andere. Ze kan dan ook vaak niet komen. De BMW van haar zoon lenen kan echter ook niet want die staat óók al maandenlang met motorische panne in de "werkstatt".
Ik las trouwens een test van de Delta op autotesten.nl. Dat wordt toch de opvolger van mijn Comfortronic. Maar goed, dan hebben we het natuurlijk over 2028.
Wisten jullie trouwens dat er ook een Lybra is geleverd met een 2.4 liter met 170 pk. Dat was - meen ik - de pantseruitvoering met o.a. zeer dikke ruiten. Om het hogere gewicht te compenseren kwam er een zwaardere motor in.
-
Ik kan de Lybra ook gewoon uit de P stand krijgen als de motor uit is, dus ik weet niet of het aan de rem ligt, maar het klinkt logisch.
Zolang het geen VAG bak wordt is alles (binnen grenzen) toegestaan (:P)
B)-
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
-
In ieder geval heb ik het niet meer gehad sinds die vrijdag dat ik de motor al had lopen, omdat ik de Tom Tom instelde. Mijn Lybra rijdt verder fijn, maar vanweg de leeftijd durf ik niet te wachten tot er kosten gaan komen. Om die reden heb ik het ook uit mijn 'verkooptest' gehaald. Ik zie mijn Lybra toch liever in handen komen van een liefhebber dan dat de dealer hem 'dumpt'.
Zo te horen zul je spoedig na de verkoop toch een pentito worden.... Een bekend fenomeen bij ex-Lancisti en er helpt maar één medicijn tegen...een andere halen.
Sterkte!
Sterkte!
-
Tja, dat zal moeten blijken. Er is nu een pentito, die een Lybra had, nu Fiat rijdt, en interesse heeft in mijn Lancia...