De wonderlijke wereld van het uitstaplampje

Discussie en vraagbaak over Thesis
Olof

De wonderlijke wereld van het uitstaplampje

Unread post by Olof »

De wonderlijke wereld van het uitstaplampje, uit de serie klein leed.

Haperende elektrische verbindingen bij de thesis zijn niet altijd te wijten aan Italiaans vakmanschap, soms veroorzaak je (ik in dit geval) de problemen zelf. Zo viel mij de laatste tijd op dat het uitstap lampje onderaan de rechterachterdeur niet constant brandde maar knipperde. Vervangen van het lampje leverde niets op, iets wat ik later nog eens wilde uitzoeken. Vervolgens deed de raamschakelaar in de linkerachterdeur het niet meer, terwijl ik dit raam bij de bestuurderskant wel kon bedienen. Dus afgelopen zaterdag maar eens aan de slag met de linkerachterdeur. Binnenpaneel gedemonteerd, schakelaar eens losgemaakt. Zag hier niets bijzonders aan, maar toch eens de schakelaar omgewisseld met die van de rechterdeur, helaas geen resultaat. Dus een kabelbreuk was de volgende verdachte. Vervolgens keek ik eens goed naar de kabelboom in het deurpaneel en ja daar zag ik de kabelbreuken. Nu had ik dit paneel in het verleden al eens gedemonteerd om het slot van de deur te maken. Wat bleek: op de plaats waar één van de bouten waarmee het paneel vastzit, had ik met het vastbouten een kabel goed geraakt. Van de acht draden waren er vier doormidden: twee van de raamschakelaar, één van de asbakverlichting en één van de uitstapverlichting. Ik vervolgens met een viertal lasjes aan de slag om alles weer te verbinden. Weldra had ik de raamschakelaar weer werkend en gelukkig de asbakverlichting deed het ook weer. Alleen het uitstaplampje brandde slechts miniem knipperend, ook de rechter uitstap lamp gaf geen sjoege meer. Nog wat geprobeerd met de auto op en van slot, een keertje starten, het hielp niets. Vervolgens ging de thesis er een nachtje over slapen en de dag daarop deden beide lampjes als weer vanouds. Kortom ook van zoiets simpels als een uitstaplampje vindt de computer van de thesis blijkbaar iets, maar ik ben weer gered.

Olof
gergely

Re: De wonderlijke wereld van het uitstaplampje

Unread post by gergely »

Mooi verhaal Olof!
En ook hier zie je dan weer het zelf-helend vermogen van de diva... Ze blijft ondoorgrondelijk!!
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Rino

Re: De wonderlijke wereld van het uitstaplampje

Unread post by Rino »

Fouten maken is helemaal niet erg, als je er maar uit leert. Leuk dat je je verhaal deelt. Er is altijd wel iemand die er iets aan heeft. Bedankt.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”