Beste dieselaars,
Mijn thesis gaf bij snel accelereren altijd wel een roetpluim. Ook liep op een gegeven moment de EGR klep vast, waarna de roetuitstoot helemaal fors werd. EGR klep vervangen hielp inderdaad om weer terug te keren naar de oude situatie. Afgelopen week is de door ons wel bekende monteur de MAP sensor vervangen. Resultaat: de auto trekt veel beter op (zonder een hikje) en ook bij volledig pedaal intrappen geen roetwolk achter de auto (voor zover ik in de binnenspiegel kan zien). Als je de MAP sensor demonteert, zie je gelijk of de naald sterk vervuild is. De sensor is volgens mij niet kostbaar, dus vervang deze en je hebt er veel plezier van.
Olof
MAP sensor vervangen
Re: MAP sensor vervangen
Hi Olof,
recent heb ik bij mijn thesis nog deze map-sensor schoongemaakt: weg roetpluim bij kick down... Buitengewoon nuttig en simpel klusje.
recent heb ik bij mijn thesis nog deze map-sensor schoongemaakt: weg roetpluim bij kick down... Buitengewoon nuttig en simpel klusje.
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
ik heb gewoon de EGR uitgeschakeld en het roeten valt ontzettend mee.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Waar zit de map sensor? En hoe lang duurt het meestal voor hij weer vies is?
Ik heb wel een rookpluimpje bij kickdown, maar altijd maar één keer per rit. De tweede en volgende kickdowns zijn vrijwel altijd rookloos.
Ik heb wel een rookpluimpje bij kickdown, maar altijd maar één keer per rit. De tweede en volgende kickdowns zijn vrijwel altijd rookloos.
De MAP-sensor poetsen heb ik op mijn lijst van het regulier onderhoud.
Zie foto's
- Attachments
-
- sensor_turbodruk_2.jpg (126.4 KiB) Viewed 443 times
-
- sensor_turbodruk_3.jpg (146.08 KiB) Viewed 443 times
-
- map-sensor.jpg (89.83 KiB) Viewed 443 times
Kan niet duidelijker...
Gergely
.
.