Afneembare trekhaak

Discussie en vraagbaak over Thesis
HBP

Afneembare trekhaak

Unread post by HBP »

Die zoek ik dus.. En mogelijk ook iemand die hem eronder kan monteren..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
inc10521

Re: Afneembare trekhaak

Unread post by inc10521 »

Hans kan hem monteren :-)
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Blokkie

Unread post by Blokkie »

inc10521 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hans kan hem monteren :-)

Klopt dat is een mogelijkheid. Ik heb er inmiddels 4 gedaan. Tot nu toe hangen ze er nog onder ;) Stuur maar een PB. Trekhaak wellicht nog verkrijgbaar bij Ivo Maynicke in Zwitserland. Zie Thesis-Treffen.DE
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Ik heb een trekhaak kunnen bemachtigen van Westfalia. Heeft iemand nog tips voor de montage van deze trekhaak? Ik wil hem zelf gaan monteren.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
lanciathema.nl

Vandaag 33(!) kg aan trekhaak binnen gekregen.
lanciathema.nl

Weet iemand waar ik in eLearn kan zien hoe de achterbumpert gedemonteerd moet worden?
lanciathema.nl

niemand?
Olof

Unread post by Olof »

Een voorbumper van de thesis heb ik wel eens gedemonteerd, zo ook wel eens de voor- en achterbumper van een Alfa GT. De achterbumper van een thesis zal wel volgens dezelfde principes vastzitten als veel moderne bumpers. Dus ik denk als volgt:

- Aan de onderzijde zijn de torxen eenvoudig te zien. deze een dag van te voren goed inspuiten met WD40 zal ze makkelijker laten loskomen.
- In de wielkuip zijn de schroeven ook goed te zien, waarschijnlijk zal de achterband een beetje in de weg zitten. Maar met wat handigheid zal de achterband er niet af hoeven.
- Vervolgens moet je op zoek naar de verborgen torxen waarmee de bovenzijde van de bumper vastzit. Deze bereik je vanuit de kofferruimte. Daarvoor zal de binnenbekleding deels verwijdert moeten worden. Ook een accu kan in de weg zitten, maar misschien kun je er net omheen sleutelen. Per zijscherm zal de bumper met 4 tot 5 torxen vastzitten, beginnend bij het achterwiel en doorlopen tot de kofferbak opening. Vervolgens zal ook bij de kofferbak opening 3 tot 4 torxen zitten.
- Als je alle schroeven los hebt kan de bumper er makkelijk vanaf, let op enkele plastic palletjes die bovenop de bumperrand zitten. Deze zijn er voor om de bumper en zijscherm mooi naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Dus druk de bumper iets naar beneden en dan naar buiten. Vervolgens zul je de parkeersensoren moeten afkoppelen. Tot slot, de bumper is alleen maar plastic, til hem met beleid, zodat er niet plotseling een scheur in komt.

Olof
lanciathema.nl

Bedankt Olof, voor je uitgebreide reactie!

Omdat ik toch graag de locaties van de schroeven wil weten; wie weet hoe ik het in elearn kan vinden? Ik heb ruime ervaring met het verwijderen van bumpers (Thema en Kappa) maar ik wil niks beschadigen!
lanciathema.nl

De start is gemaakt. Ik ben begonnen met de demontage van de bumper. Als alles makkelijk losgaat kost het je een half uur. Bij mij duurde het iets langer...
- Verwijder de bekledingen links en rechts van accu en handremaccu compartiment
- Verwijder beide achterlichten
- Zie de twee bouten M10 per kant die los moeten
- Verwijder de torx bouten onder de achterklep en onder de auto. Die van de hoeken van de bumper (bij het binnenscherm) kunnen te vast zitten
- Verwijder de drie kruiskopschroeven uit het binnenscherm waarmee de bumper vast zit
- Duw het binnenscherm iets open en krijg toegang tot de laatste bout die hierachter verstopt zit
- Laat de bumper op de grond zakken, de sensoren blijven connected!

Nu kun je de dwarsbalk verwijderen die achter de bumper verstopt zit en de nieuwe dwarsbalk met trekhaak plaatsen. Vervolgens ging het bij mij moeilijk bij het vinden van de binnenplaat waar de bouten doorheen moeten. De gaten moeten geboord worden, zijn niet voorgeboord. Ik heb de binnenplaat met een schroevendraaier door een boutgat op de juiste plaats gehouden om vervolgens de bouten erdoorheen te kunnen steken. Eindelijk zat de trekhaak voorlopig vast. Overvallen door regen en kou en duisternis heb ik toen de bumper weer even terug gemonteerd. Ik probeer het de komende dagen af te maken en zal ook wat foto's plaatsen!
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”