Sinds een paar dagen klikt mijn asbak niet meer dicht, maar veert hij weer open.
Hinderlijk omdat het minder netjes staat tenslotte, maar niet het einde van de wereld
Heeft iemand dit al eens gehad?
Alvast bedankt
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
ziet er uit, alsof je het asje kwijt bent of is los geschoten met het schoonmaken. verwijder de unit en je ziet hoe het werkt. nog beter is om te stoppen?
Ik heb hetzelfde. Die palletjes van zowel de bekerhouder, asbak en dat creditcard bakje zijn van plastic en breken gewoon spontaan af. Ik kan het ook niet echt lijmen of zo.
De beste optie is naar de sloop gaan en een "nieuwe" halen.
Ik rook niet en dat bakje mag van mij ook open staan omdat ik de 12Volt aansluiting dagelijks gebruik en het asbakje gebruik voor drop.
Repareren is niet te doen, ik heb het met onze Lybra ook gebprobeerd toen ik hem nog had. Vervangen door een net sloopexemplaar is beste, ik was wel 5 hele euro's kwijt voor asbak, ventilatieroosters en knop voor alarmlichten bij de lokale sloop,,, Wel zelf demonteren daar .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
Inderdaad, heb ik ook gehad en is een vaker voorkomend fenomeen. Repareren is bijna niet te doen. Een sloopasbak is de oplossing.
En voor alle asbakgebruikers: doe het ding altijd voorzichtig dicht, dan breekt het balpenmachaniekje aan de bovenkant er niet af en blijft de handel functioneren.
Als ik jou was zou ik alvast een request uitzetten op onderdelenzoeker.nl (de gezamelijke site van slopersland). Kan soms best een tijdfje duren voor je een succesvolle reactie krijgt. Daar heb ik ook ooit m'n asbak vervangen.
Succes met je verhuizing >:D<... verhuizingen, als ik ergens een hekel aan heb...