1.9 jtd brandstofslang schiet los van filter

Discussie en vraagbaak over Lybra
Menno Bos

1.9 jtd brandstofslang schiet los van filter

Unread post by Menno Bos »

Bij mijn 1.9 jtd schiet een enkele keer de brandstofslang los van het brandstoffilter.Het betreft de slang die naar de hogedrukbrandstofpomp gaat.

Eerste keer dat dit fenomeen zich voordeed was bij 327.000 en had toen net een nieuw filter gemonteerd.

Nu is dit 2 keer gebeurd in een wat kortere tijd. Eerst bij ongeveer 339500 km en vandaag ook weer bij 342500 km.
Je drukt de slang weer terug. Je hoort en ziet dat deze vastklikt. Daarna doorstarten en je kunt weer normaal rijden.

Iemand onder de dieselrijders een soortgelijke ervaring gehad en wat er aan gedaan is om het op te lossen.

Menno

lybra sw intensa 2002 342.500 km
de Wit

Re: 1.9 jtd brandstofslang schiet los van filter

Unread post by de Wit »

Heb je ruimte om er een schroefklem om te monteren? (heb geen diesel gehad) . Door de mechanische spanning zou de slang niet moeten kunnen losschieten.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Menno Bos

Re: 1.9 jtd brandstofslang schiet los van filter

Unread post by Menno Bos »

Bedankt voor je tip!

Toch durf ik dit niet te doen. Misschien heeft het met een storing bij de hogedrukbrandstofpomp te maken en dus misschien te veel druk op deze slang komt. Ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn. Maar als dat zo is heb ik liever dat mijn slang eraf schiet dan dat deze scheurt. Met een gescheurde slang sta ik "echt" stil. Nu zet ik de slang weer terug en rij weer verder.

de slang zit er verder niet met spanning op dus dat kan niet de reden zijn.

gr Menno
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”