Afscheid van weer een Nederlandse Lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
Stupendo

Afscheid van weer een Nederlandse Lybra

Unread post by Stupendo »

Nederland is weer een Lybra armer... maar het goede nieuws is dat Frankrijk er één bij heeft gekregen. Ik ben vorige maand verhuisd en heb de Lybra meegenomen. Het is me alleen nog niet gelukt om hem op Franse platen te krijgen (ik droom al jaren van witte platen) aangezien de Franse bureaucratie nogal hardnekkig is. In het noorden van de Bourgogne, waar ik woon, zie je niet heel veel niet-Franse auto's en van de buitenlandse merken die er wel rondrijden is toch wel een gedeelte Italiaans, Fiat's (ook de 500L), Alfa's (alleen de 147, 156 en 159) en Lancia's (eigenlijk alleen qua nieuw spul de Delta). Ik heb sinds ik er woon nog geen Lybra gezien. Wel rijd er in een dorp verderop een Kappa SW rond, toch best een zeldzame verschijning ook in Nederland.

Het optrekje waar ik woon is best aardig te noemen en ik zat te denken misschien leuk als einddoel voor een Lybra-meeting/tocht. Neem maar eens een kijkje op

Château de Percey

Ciao...of eigenlijk moet ik zeggen "Salut"

Stupendo
hanzie68

Re: Afscheid van weer een Nederlandse Lybra

Unread post by hanzie68 »

Jammer dat we een Lybra minder in Nederland hebben. Ik hoop dat je lid van het forum blijf en ons een beetje op de hoogte houdt. Ik hoop dat het je goed gaat daar in Frankrijk. Als wij in de gelegenheid zijn komen we zeker bij je langs met onze Lybra. We kunnen inderdaad wel eens overwegen om met een groep Lybra rijders naar jullie toe te komen. Als iemand interesse heeft? laat het me maar weten. Lijkt me wel leuk.
Ik heb even gekeken op je site. Dit is meer dan een optrekje! Mooi Kasteel hoor!

Succes!

Hans
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
Svo

Unread post by Svo »

Salut Stupendo,

Dat is grappig, dat kasteel ken ik. Ga je Lara helpen?
Is inderdaad een prachtig optrekje en zeer geschikt voor een meeting. Gites petit is helemaal niet klein.
Stupendo

Unread post by Stupendo »

@Svo

Ze is mijn zus...mijn vriendin en ik hebben het beheer van haar overgenomen. De Petit Gite is inderdaad behoorlijk groot, daarom willen we ook de naam gaan veranderen want die dekt niet de lading.

Heb de 1e Franse Lybra gezien, een mooi glimmende blauwe Berlina. Zelf reed ik op dat moment in een Xsara Picasso waardoor er door mij dus dan niet gegroet wordt ;) .

Die Picasso is overigens een enorme truttenbak. Er zit daar een bocht in de weg die ik met de Lybra met 120 neem zonder een centje pijn (je mag er 90), met de Picasso vind ik 100 meer dan genoeg en ben ik al bang dat ik op de verkeerde weghelft terecht ga komen. Die Picasso gaat eigenlijk met tegenzin een bocht in. Niet te geloven eigenlijk, een Lybra uit 2000 vergeleken met een middenklasse Citroen uit 2006. Wat een verschil in comfort, prestatie's, wegligging, gebruikte materialen en beleving. De Picasso wint het eigenlijk alleen op ruimte en wellicht op prijs.

Afgelopen februari zijn er in Frankrijk 511 Lancia's verkocht, in Nederland geloof ik 39, gecorrigeerd voor het inwoneraantal van Frankrijk (x4) hebben de Fransen dus duidelijk meer stijl dan de Hollanders. Op elke trip hier kom ik dan ook wel een Delta III tegen wat in Nederland zelfs in de regio Amsterdam lang niet altijd het geval is.
Svo

Unread post by Svo »

Dank voor de uitleg, nu snap ik het; het is een kleine wereld.

Het is een fijne plek waar je zit. Ik zal reclame voor jullie maken.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”