slaat niet meer aan

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
mbpaulus
Posts: 22
Joined: 23 Oct 2013, 09:54

slaat niet meer aan

Unread post by mbpaulus »

Hallo Allen,

na een aantal weken heerlijk gereden te hebben met de Kappa liet ze me gisteren in de steek.
op de snelweg viel de auto ineens stil het deed aan als een brandstof probleem. nadat ik de Kappa op de vluchtstrook had geparkeerd wilde de deze niet meer aanslaan alles functioneerde gewoon alleen sloeg de auto niet meer aan. het display gaf aan motor steueranlage defect. Kappa af laten slepen en thuis op de oprit laten plaatsen. wat wel opviel de laatste dagen was dat hij iets moeilijker aansloeg duurde een fractie langer dan voorheen en de kappa hield dan even een paar seconde in.
wie kan mij verder helpen ???
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: slaat niet meer aan

Unread post by fenpie »

Gaf de toerenteller wel iets aan?
Lijkt op een kapotte toerentalsensor!
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
mbpaulus
Posts: 22
Joined: 23 Oct 2013, 09:54

Re: slaat niet meer aan

Unread post by mbpaulus »

Is mij niet opgevallen maar waarom zou hij dan nu niet meer willen starten ?
Ik heb vandaag de relais uitgewisseld maar dat bood geen soelaas.
Ook heb ik de brandstofpomp gedemonteerd en deze met een accu even getest deze begon gelijk zijn werk te doen.
Nadat ik deze had terug geplaatst startte de auto direct, om na een minuut of vijf stationair gelopen te hebben weer uit te vallen en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Morgen het filter maar even demonteren misschien dat dit wat oplevert !!
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: slaat niet meer aan

Unread post by fenpie »

toch hou ik het op een kapotte sensor; die geven in het begin van het kapot gaan vaak kuren dat ze soms uitvallen, het dan weer even doen en dan weer niet. Ik zou, voordat je alles overhoop haalt, 'm even laten uitlezen bijvoorbeeld bij Martin Beuk.
Dan is in ieder geval een kapotte sensor "uit te schakelen"

succes
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
mbpaulus
Posts: 22
Joined: 23 Oct 2013, 09:54

Re: slaat niet meer aan

Unread post by mbpaulus »

Bedankt voor de uitleg !
Ik heb zelf de brandstofpomp los gehaald en deze heeft de geest gegeven.
Weet er iemand of deze Bosch brandstofpompen ook in andere auto's of modellen zitten?
Of heeft iemand er toevallig nog een liggen
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: slaat niet meer aan

Unread post by Spy »

probeer eens op onderdelenlijn of mp
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: slaat niet meer aan

Unread post by fenpie »

of Gerrit te Beesd of Pieter te Kootwijkerbroek
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
lucb
Posts: 207
Joined: 14 Jul 2009, 21:43

Re: slaat niet meer aan

Unread post by lucb »

denk dat ik er nog eentje heb
mbpaulus
Posts: 22
Joined: 23 Oct 2013, 09:54

Re: slaat niet meer aan

Unread post by mbpaulus »

Een probleem opgelost nieuwe pomp geplaatst!
Alleen nu heeft het volgende probleem de kop op gestoken de pomp word niet altijd aangestuurd moet soms een aantal keer opnieuw het contact omdraaien voor ik de pomp hoor .
Tijdens het rijden totaal geen problemen !!!
Is dit de bdp sensor zo ja waar zit die en wie weet waar ik deze kan bestellen !
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: slaat niet meer aan

Unread post by Koos »

Is dit de bdp sensor ,nee ,deze geeft alleeen signaal als de motor ronddraaid
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”