met dit weer heel veel last van beslagen ramen.
airco staat altijd aan met de knopjes op oranje?
iemand een idee hoe ik hier van af kom.
beslagen ramen
beslagen ramen
kijk eens wat vaker naar je interieur.
Re: beslagen ramen
de ontwaseming is inderdaad een zwak punt van de lybra, bij de eerste serie was het dermate slecht dat er een aantal modificaties zijn uitgevoerd
in dit topic van 2008 kun je er meer over lezen : klik hier
maar als het echt erg vochtig weer is blijft het ook bij mijn lybra van eind 2002 een probleem, dan is het 'op z'n best' met airco aan en idd het oranje lampje bij 'recirculation', dwz alleen verse buitenlucht
mocht de modificatie bij jouw lybra niet zijn uitgevoerd ( onwaarschijnlijk, maar je weet nooit ) kort geleden zag ik op marktplaats een advertentie waarin zo'n modificatie-set werd aangeboden, zal er vast nog wel staan ...
.
in dit topic van 2008 kun je er meer over lezen : klik hier
maar als het echt erg vochtig weer is blijft het ook bij mijn lybra van eind 2002 een probleem, dan is het 'op z'n best' met airco aan en idd het oranje lampje bij 'recirculation', dwz alleen verse buitenlucht
mocht de modificatie bij jouw lybra niet zijn uitgevoerd ( onwaarschijnlijk, maar je weet nooit ) kort geleden zag ik op marktplaats een advertentie waarin zo'n modificatie-set werd aangeboden, zal er vast nog wel staan ...
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
kan ook zijn dat je aircofilter verstopt is. of de modificatie niet doorgevoerd is kan je bij een Lancia dealer zo in hun systeem op de computer zien (kenteken)
Een drama vond ik het, de ontwaseming van de Lybra. Wat kortstondig helpt is om je ruiten echt brandchoon te houden van binnen. De vettige aanslag verergert het probleem namelijk extreem. Met brandschone en vetvrije ruiten is het nog net te doen.
Een veel besproken topic. Ik had er in het begin ook veel last van, maar ECON knopje op oranje zetten en AIRCO knopje idem, dan is er best mee te leven. Feit is wel dat de Lybra op dit gebied niet bepaald uitblinkt... Aan de andere kant zijn er zoveel positievo's dat dit in het niet valt :)o
B)-
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
-
Ik had dit gisteravond ook voor het eerst, wilde terug naar huis rijden en ja, heel het voorraam en rijramen dicht.
Het ging niet met een paar tellen weg (wat het normaal wel deed)
Er was geen land mee te bezeilen, en ik kon dus ook gewoonweg de eerste vijf minuten niet vertrekken.
Nu was het gisteravond vrij mistig/vochtig, dus wellicht heeft het daar mee te maken.
Ik ga zeker mijn ramen goed reinigen zo meteen
Het ging niet met een paar tellen weg (wat het normaal wel deed)
Er was geen land mee te bezeilen, en ik kon dus ook gewoonweg de eerste vijf minuten niet vertrekken.
Nu was het gisteravond vrij mistig/vochtig, dus wellicht heeft het daar mee te maken.
Ik ga zeker mijn ramen goed reinigen zo meteen

Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
heb je knopje 10 al ontdekt ?

dat wil in dit soort situaties wel helpen, werkt redelijk goed ..
... je krijgt dan wel het gevoel dat je tegenwind hebt ...
.

dat wil in dit soort situaties wel helpen, werkt redelijk goed ..
... je krijgt dan wel het gevoel dat je tegenwind hebt ...
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
-
jazeker, die werkt ook altijd.
De hele enkele keer als ik beslagen ramen had, bood knopje 10 zeker de oplossing.
Er gaat dan echt van alles op de automatische piloot in volle gang en werkt als een speer!
Vandaag trouwens nergens last van, geen idee waarom het was
Vandaag wel iets anders ergs ontdekt:
ivm de beslagen ramen dacht ik aan mijn nieuwe achterraam
Blijk het rubber niet netjes te zitten, aan de onderkant van mijn raam sluit hij niet goed op een paar plaatsen.
(misschien is hierdoor wel wat vocht in de auto gekomen)
De hele enkele keer als ik beslagen ramen had, bood knopje 10 zeker de oplossing.
Er gaat dan echt van alles op de automatische piloot in volle gang en werkt als een speer!
Vandaag trouwens nergens last van, geen idee waarom het was

Vandaag wel iets anders ergs ontdekt:
ivm de beslagen ramen dacht ik aan mijn nieuwe achterraam
Blijk het rubber niet netjes te zitten, aan de onderkant van mijn raam sluit hij niet goed op een paar plaatsen.
(misschien is hierdoor wel wat vocht in de auto gekomen)
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Die grijze displays van Koen_ zijn eigenlijk best veel stijlvoller dan het standaard groen (:P)
B)-
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
-
Wil hier graag nog even aan toevoegen, dat een vochtvreter bijna onontbeerlijk is voor een Lybra. Zo'n herlaadbaar Pingi zakje voor in de auto is een dikke aanrader. Verder niks dan lof, wat een heerlijke auto's!