Diva onder controle?

Discussie en vraagbaak over Thesis
Bogie47

Diva onder controle?

Unread post by Bogie47 »

Beste Thesis vrienden,

Het valt mij, en jullie waarschijnlijk ook, op dat het rustig wordt op het forum. Zou dat komen omdat wij onze Diva's langzaam maar zeker onder controle aan het krijgen zijn?
Zelf heb ik onlangs een kruiskoppeling bij Auto Italia tegen een bescheiden tarief laten vervangen. Wat een weelde! Geen trillinkje meer in het stuur tot een snelheid van boven de 220km/h (ja, ja, in Duitsland gereden)! Zo hoort onze Diva te rijden, als een super-limousine.
Veel plezier nog gewenst en fijne feestdagen.

Groet,
Maarten.
Maarten (NL)

Thesis 2.4 Emblema Comfortronic 2004, Grigio Botticelli
lanciathema.nl

Re: Diva onder controle?

Unread post by lanciathema.nl »

Ik denk dat de Thesis steeds meer in handen komt van mensen die op zoek zijn naar een goedkope auto en niet meer liefhebber zijn. Hierdoor is er ook minder aandacht voor onderhoud of problemen, dan koop je namelijk weer een andere auto.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
gergely

Unread post by gergely »

't is inderdaad rustig... zelf heb ik ook geen noemenswaardige problemen, ook al staat er 275K op de klok...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Rino

Unread post by Rino »

Je zou bijna hopen dat er niks hoeft geschreven te worden want dan zijn er namelijk geen problemen. Er is echter al heel veel geschreven en met de zoekfunctie komt men vaak tot een oplossing. Ondertussen is het netwerk al ruimer verspreid dan hier op het forum zodat info ook via een ander media uitgewisseld/gedeeld wordt.
Veldhuijzen38

Unread post by Veldhuijzen38 »

Hier tot nu toe ook alles in topstaat, op de delen na die niet meer besteld kunnen worden...
HBP

Unread post by HBP »

en dat gaat het grootste probleem worden. De onderdelen. De Thesis zal langzaam aan uit gaan sterven :( die dag wordt een gitzwarte dag in de geschiedenis van het autowezen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
karel

Unread post by karel »

Ik weet het niet; even afgezien van de juridische verplichting die Lancia (Fiat) heeft om tot 2020 alle onderdelen te blijven leveren. Daar wordt terecht weleens wat op afgedongen, maar als ze echt zouden weigeren te leveren, dan zou er toch vroeg of laat een belangengroepje opstaan dat ze voor de rechter sleept...

de meeste onderdelen waarover hier moeilijk gedaan wordt (EPB's, Connect, wieldraagarmen, etc) zijn prima reparabel en ik zou niet weten waarom dat niet zou gebeuren als we ooit geen fabrieksnieuwe delen meer kunnen krijgen. Dan zijn er generieke onderdelen (achterveren, velgen, dynamo's, batterijen, etc.) die zijn in het algemeen geen probleem, omdat ze niet Lancia specifiek zijn en dus een veel grotere markt bedienen.
Over motoronderdelen hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ik heb het hier vooral over de diesels. Ze zijn vrij moeilijk kapot te krijgen, en als ze gerepareerd moeten worden, weet je dat dezelfde motor in talloze Alfa's, Fiats, Volvo's, etc etc etc ingebouwd is, waarvoor de onderdelenvoorziening niet dreigt op te drogen.

Blijft over de carosserie. Dat is wel een probleem, maar ook daar zal wel handel ontstaan in sloop-onderdelen.

Het is veeeeel te vroeg om hier pessimistisch over te doen.
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

afgezien van de juridische verplichting die Lancia (Fiat) heeft om tot 2020 alle onderdelen te blijven leveren

Bestel dan eens een thermostaat voor een 3.0 V6 bij Lancia; wat denk je dat je dan krijgt?
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
krammer

Unread post by krammer »

Ben het met je eens. Omdat het een liefhebbers auto is, zal er niet een zomaar naar de sloop gaan. Er zijn al enkele forumleden (waaronder ik) die een donorauto hebben staan of al hebben gedemonteerd. En er komen liefhebbersgarages; Halan verkoopt geen Thesissen meer, maar doet haar inruilers over aan zo´n bedrijf: Auto Europa-Italia in Hem, nabij Hoorn. Ik was daar laast: de baas liet me zijn bedrijf zien (´beetje uit de hand gelopen hobby´) en ook de twee enorme kratten waar twee gedemonteerde Thesissen in onderdelen inzitten. En natuurlijk hebben we Gerrit in Beesd. Dus nog geen reden om pessimistisch te zijn. Hugo
karel

Unread post by karel »

Ja Lanciathema, gelijk hebben is inderdaad iets anders dan gelijk krijgen.

Als je naar de rechter zou stappen zou je zonder al te veel twijfel winnen, al moeten ze er een aparte productielijn voor bouwen. Maar wie stapt er naar de rechter voor één thermostaat? En Lancia speelt dat spelletje helaas nogal eens.
Maar als ze het te bont maken, en wij op dit forum of een ander forum organiseert zich een beetje, dan kan het snel anders liggen.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”