Carburateur revisieset

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Stefan Elshout

Carburateur revisieset

Unread post by Stefan Elshout »

Ik heb afgelopen week een 'revisiesetje' voor de carburateurs besteld bij emporio ricambi, het ging me in eerste instantie vooral om de pakkingen maar nu zitten er ook een set sproeiers bij, opzich prima natuurlijk. De originele sproeiers die er nu inzitten hebben allemaal de correcte maat, maar bij degene die in dat setje zitten corresponderen de nummers van de maatvoering niet met de originele. Nu weet ik niet of ik die er zo 1,2,3 in durf te draaien zonder zeker te weten dat deze correct zijn. Daarnaast heeft de berlina (solex 35phh-21) officieel een andere sproeierbezetting als de coupe (solex 35phh-23)(choke tube en correction jet), ik kan dus ook niet achterhalen of deze set voor een phh-21 of phh-23 is.
Wat is wijsheid..... originele sproeiers laten zitten of die van de 'revisieset' erin schroeven? Iemand zo'n setje al eens gebruikt en alles overgeschroeft met goed resultaat?
Huib
Site Admin

Re: Carburateur revisieset

Unread post by Huib »

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik gebruik eigenlijk alleen pakkingen en membranen in de hoop dat de laatste bestand zijn tegen de huidige benzine. Soms ook de vlotternaald. Met de sproeiers kun je altijd nog aan de gang als de carbs op de auto zitten en ze werken niet goed.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”