Bose Speakers

Discussie en vraagbaak over Lybra
LanicaSmithy

Bose Speakers

Unread post by LanicaSmithy »

Good evening to you all,

Een week of drie terug een prachtige Lybra 2.0 SW Lx gekocht met bijna alles erop en er aan, Kmstand 182000 en een ijskoude airco! Goed onderhouden en een vol jaar APK. Zgan banden, remblokken en schijven, uitlaat, koppeling 1 jaar geleden vervangen en hier en daar wat klein spul.
Rijdt werkelijk voortreffelijk zeker met de cruise control (tu) ... makes me a happy chappy en al dat goeds voor maar €1100!! Volgend jaar is wel de distributieriem (vandaar waarschijnlijk de prijs) aan de beurt maar dat kan ik zelf ondernemen!! Dan meteen grote beurt (doe ik ook zelf) ... lucht en oliefilter, olie, koelvloeistof, remvloeistof, bougies en injectiereiniger.

Enfin, het is mij opgevallen dat de 2 voorste speakers níet optimaal functioneren ... jammer want het is een prachtig geluid die uit de achterportieren komt... voorin klinken ze heel zachtjes en of er geen bas meer in zit tov de speakers in de achterportieren. Ik heb de fader naar de 2 voorste speakers gezet en je hoort nauwelijks geluid maar wel uit de subwoofer. Geen bas en heel schel zacht geluid. Ligt dit aan de speakers of heeft de versterker de geest gegeven?

iemand een idee? Misschien een zekering of iets dergelijks?

Grt

Chris
koen_

Re: Bose Speakers

Unread post by koen_ »

Speakerproblemen komen nogal eens voor bij de lybra's en worden vrijwel altijd veroorzaakt door corrosie van de stekkers in de deur.
Hoewel dat meestal eenzijdig voorkomt, komt het wel aan beide zijden voor en het kan natuurlijk ook toevallig beiderzijds gelijktijdig zijn ..

Ik zou dan ook beginnen om dat eens te checken, het gegeven dat de tweeters kennelijk wel werken betekent in elk geval dat er signaal in je deur komt

Een tiental topics hieronder vind je nog wat nadere uitleg ...

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
LanicaSmithy

Re: Bose Speakers

Unread post by LanicaSmithy »

Okay Koen. Ga ik morgen mee aan de slag aangezien het mooi weer is :). Thnx (tu)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”