aankoop Lancia Dedra diesel

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
OTvE

aankoop Lancia Dedra diesel

Unread post by OTvE »

Beste Lancisti,

Ik heb interesse om een Lancia Dedra diesel te gaan kopen. Het is een TD uit '98. Ze staat weliswaar in Italie, maar als de tekenen goed zijn wil ik haar naar Nederland halen. Een soort van importbruid :-).
Nu wil ik graag weten wat er voor punten zijn waar ik op moet letten bij de aankoop. Dit zal vast vaker gevraagd worden. Mijn excuses daarvoor. Ik hoop wat tips te krijgen. Rij overigens momenteel in Delta HPE uit '99.

Groeten,

Olaf
sweetspeed

Re: aankoop Lancia Dedra diesel

Unread post by sweetspeed »

Heb in 2000 vrijwel zo'n zelfde gekocht......3 jaar oude TD SW met climatecontrol, 110.00km (voor 14.500 gulden, moet je nou nog es om komen). Het was in een woord een heerlijke auto. Als het goed is heb je dan nog de oude TD motor met 90 pk (niet de JTD dus). Mijn Dedra was destijds (met de airco uit) net zo snel als de 145 JTD van mijn beste maat. Eigenlijk alleen maar even checken of de distri is gedaan..verder zijn die blokken zowat bulletproof.
Tja en verder..loop even alles na, of er geen rammels zijn en of alles werkt. Geoxideerde velgen/spiegelvoeten zijn denk ik standaard.
williamsmet

Unread post by williamsmet »

Beste

Heb ook 2 dedra's diesel gehad en inderdaad zeer sterke motor de td ( in belgie waren ze enkel met de td motor 66 pk en geen jtd )
onverslijtbaar.................staat trouwens op auto2dehands.be één te koop met 87.000 km van ik dacht 1997 perfect staat , bordeaux kleur met alcantara bekleding en trekhaak
ik dacht met keuring 1200 euro

mvg
william
lybra break 1.9 jtd ; delta hpe td
OTvE

Unread post by OTvE »

Harstikke bedankt voor de tips.

Jammer dat die Belgische al verkocht is. kan haar helaas niet meer vinden.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”