kraakjes in portieren

Discussie en vraagbaak over Thesis
merindol

kraakjes in portieren

Unread post by merindol »

Hallo

Vooreerst: intens blij met m'n Thesis, ondanks EPB- en andere foutmeldingen (is al minder dan vroeger ;).

Toch 'stoort' me iets anders: bij het rijden over korte en plotse oneffenheden - ook al weet ik dat de Thesis daar niet echt van houdt - hoor ik naar mijn gevoel in de deuren of de slotmechanismen aldaar telkens wat lichte metaalachtige kraakjes, alsof iets losjes zit of iets elkaar raakt. Het is zeker geen ramp of immens storend, zeker niet, maar voor zo'n comfortabele luxevoiture als de Thesis zou dit toch niet mogen. Het klinkt alsof de deuren of het slotmechanisme zich telkens, na de schokjes van de auto over de oneffenheden, eventjes moeten 'zetten'; dat duurt telkens echter maar een fractie van een seconde, maar het verstoort het 'zachte gevoel van comfort en stilte' wat.

Nu ja, als ik me dáár maar druk over hoef te maken ;) ...

PS: ook al is de kracht en het acceleratievermogen héél goed (JTD - 163pk), is een chiptuning - op een automaat notabene - leuk/aangewezen/te vermijden ...?

Bedankt alvast
Attachments
lancia110812c.jpg
lancia110812c.jpg (101.89 KiB) Viewed 240 times
poesta40

Re: kraakjes in portieren

Unread post by poesta40 »

Leuke foto maar wat is er aan de hand met je rechter spiegel ?
merindol

Unread post by merindol »

Daar heeft de verflaag op het metalen deel eronder losgelaten: is gebeurd aan beide kanten. Heb dit nu - lach niet - kunnen verdoezelen met een zwarte alcoholstift. Was blijkbaar echt wel een zwak punt: door regen enz. kwam verflaag waarschijnlijk over tijd los. Ach ja ...
Olof

Unread post by Olof »

@merindol,

Kraken echt alle portieren bij jou? Wat misschien zou kunnen dat er iets los in de deur(en) licht. Zelf is bij mijn thesis een paar keer een deurvanger vervangen, de afgebroken stukjes metaal van de vorige bleken los in de deur te liggen. Misschien dat je deze hoort?

Ik heb ook zulke spiegelvoeten gehad, tijdens een grote beurt heb ik ze zwart laten spuiten, inclusief demontage en montage was ik 50 euro kwijt, knapt de auto echt wel van op.

Olof
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”