Heren "deskundigen"
Ik rijd in een Thesis 2.4 jtd uit 2007 met 149.000 km. Sinds een tijdje wordt de remklauw van het linkervoorwiel heet. Verschillende keren in de garage geweest uiteindelijk alles vervangen; remschijf, remblok en remklauw. Tot mijn onsteltenis blijft dit fenomeen zich voordoen. Garage weet het even niet. Iemand een tip voor mij?
remklauw
Re: remklauw
Dat klinkt als een verstopte remslang !
De binnenslang wordt 'week' en geeft verstopping met een soort 'ventielwerking', waardoor de opgebouwde druk niet meer weg kan ...
Komt ook regelmatig bij de lybra's voor en heeft al tot heel wat onnodige en dure reparaties geleid ...
Bel anders even met Martin Beuk, die kent dit fenomeen ...
.
De binnenslang wordt 'week' en geeft verstopping met een soort 'ventielwerking', waardoor de opgebouwde druk niet meer weg kan ...
Komt ook regelmatig bij de lybra's voor en heeft al tot heel wat onnodige en dure reparaties geleid ...
Bel anders even met Martin Beuk, die kent dit fenomeen ...
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Hele mooie tip! Ik heb hetzelfde een keer gehad met een Peugeot.
Het werkt precies zoals je beschrijft en is verbazend moeilijk te diagnostiseren.
Ik had het halve remsysteem vervangen voor ik bij de slang uitkwam.
Het werkt precies zoals je beschrijft en is verbazend moeilijk te diagnostiseren.
Ik had het halve remsysteem vervangen voor ik bij de slang uitkwam.
Ik heb het ook een keer gehad. Remslang vervangen hielp niet. Bij mij was het de hoofdremcilinder.
Voorkom je een verstopte remslang niet door de remolie vaak genoeg of tenminste 2-jaarlijks te vervangen ?
al dat soort 'levenssappen' van onze thesis, laat ik minimaal 2 jaarlijks verversen... (behalve van de stuurbekrachtiging moet ik eerlijkheidshalve toegeven... waarom eigenlijk ook die niet verversen??)
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Het lijkt aannemelijk, maar ik zou het eigenlijk niet weten ...Voorkom je een verstopte remslang niet door de remolie vaak genoeg of tenminste 2-jaarlijks te vervangen ?
Remolie is vrij agressief spul, ook als je het ververst ..
Eerlijk gezegd had ik er in >30 jaar sleutelervaring nog nooit van gehoord tot het op het lybra-forum ter sprake kwam ... en niet eenmalig !! ...
Omdat ik toch de schijven voor moest vervangen heb ik in 2011 preventief alle remslangen vervangen door goede kwaliteit aftermarket slangen
Voor de prijs hoef je het niet te laten, die dingen kosten weinig, ca 45€ voor alle 4 nieuwe slangen ...
Ik heb de oude slangen eens opengesneden en idd was de binnenslang opvallend verdikt en verweekt, als je de slang boog waren ze bijna dicht
Ik denk dat het een combinatie is van rubber-kwaliteit, inwerking van remolie en positionering ("zit er een sterke buiging in of niet?")
Het zou wellicht aan te bevelen zijn om bij groter onderhoud cq reparaties aan het remsysteem de slangen gewoon mee te (laten) vervangen ...
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana