klapperen vooras
klapperen vooras
Wellicht al menigmaal langsgekomen maar kan iemand mijn vermoeden bevestigen danwel ontkrachten?
Zowel mijn linker- als rechtervoorwiel klappert (bonkt) op klinkerwegen en over oneffenheden als putdeksels etc... Erg iritant inmiddels.
Bij beide onder draagarmen lijken de rubbers erg versleten.Zie fotos. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Ben zelf niet erg technisch dus alle hulp in dat opzicht is welkom......
Zowel mijn linker- als rechtervoorwiel klappert (bonkt) op klinkerwegen en over oneffenheden als putdeksels etc... Erg iritant inmiddels.
Bij beide onder draagarmen lijken de rubbers erg versleten.Zie fotos. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Ben zelf niet erg technisch dus alle hulp in dat opzicht is welkom......
- Attachments
-
- img_20130521_160959.jpg (96.78 KiB) Viewed 491 times
Lancia Thesis 2.4 20V Emblema comfortronic 2005 472B Blu Canaletto
Karmann Ghia T14 1960
Karmann Ghia T14 1960
Re: klapperen vooras
rubbers vervangen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Tja Seeblau, die rubbers zou ik maar vervangen. Overigens komt het geklapper ook vaak van de verbindings-armen die de voorste stabilisatorstang met de onderste fusee aan weerszijden van de voortrein verbinden. Het is een kort armpje, één links en één rechts. Kost iets in de orde van 25 euro per stuk en zit er zo op. Ik zou ze even goed bekijken.
Karel, heb je soms een fototje van die verbindingsarmen? Is het mogelijk alleen het rubber te vervangen? Dacht dat dan de hele draagarm vervangen moest worden.. Zou weer een kostenverhogende actie van Lancia betekenen..
Dank voor je reactie. Ik zal je adviezen overnemen. Wordt nu toch echt tijd voor comfort op alle wegen...!
Erwin
Erwin
Lancia Thesis 2.4 20V Emblema comfortronic 2005 472B Blu Canaletto
Karmann Ghia T14 1960
Karmann Ghia T14 1960
Ha Krammer,
helaas geen foto, maar het gaat bij het geklapper dat ik bedoel, niet om de draagarmen, maar om de verbinding tussen de stabilisatorstang en de onderste draagarm. Een klein stangetje van nog geen 20 cm met aan de ene kant een draadeind en aan de andere kant een silent bloc.
helaas geen foto, maar het gaat bij het geklapper dat ik bedoel, niet om de draagarmen, maar om de verbinding tussen de stabilisatorstang en de onderste draagarm. Een klein stangetje van nog geen 20 cm met aan de ene kant een draadeind en aan de andere kant een silent bloc.
hier als bijlage ter verduidelijking een overzicht van de draagarmen voor en achter.
- Attachments
-
- thesis_achsfuehrung_teile.jpg (44.24 KiB) Viewed 491 times
ik heb hier ook last van, maar bij mij weet ik dat het de draagarmrubbers zijn.
kun je deze alleen bij de dealer bestellen?
kun je deze alleen bij de dealer bestellen?
Deze kun je ook bij tuynder bestellen voor zover ik weet
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n

_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
-
Je kunt als particulier toch niets meer bestellen bij Tuynder?