Hoi,
Van onze Ypsizon 1.2 8v van 1999 moeten de aandrijfassen vervangen worden. Ik wilde die eigenlijk gewoon bestellen en zelf monteren.
Is dat goed te doen? Ik zie zelf niet echt een groot probleem, maar misschien weet iemand hier iets waar ik speciaal op moet letten????
Aandrijfas vervangen, goed zelf te doen?
Re: Aandrijfas vervangen, goed zelf te doen?
Bij nader inzien vraag ik me af of het aandrijfassen zijn. Het probleem is dat bij optrekken de auto schokt, vergelijkbaar met een versleten koppeling, maar die is recent vervangen (was hoognodig) maar dit specifieke verschijnsel blijft.
Bij koude motor/bak meer dan bij warm.
Iemand een idee wat dat nog meer kan zijn? Hoe ik kan checken wat het kan zijn oid?
Kan het een wiellager zijn?
Bij koude motor/bak meer dan bij warm.
Iemand een idee wat dat nog meer kan zijn? Hoe ik kan checken wat het kan zijn oid?
Kan het een wiellager zijn?
Ik heb een zelfde soort verschijnsel gehad met mijn Yp daar bleek de ontsteking niet goed te zitten...
1 van de bougies maakt soms geen contact en daardoor liep hij soms op 3 soms op 4 cilinders.
daardoor schokte hij enorm maar dat hoeft niks te zeggen over jouw situatie.
succes met het zoeken.
1 van de bougies maakt soms geen contact en daardoor liep hij soms op 3 soms op 4 cilinders.
daardoor schokte hij enorm maar dat hoeft niks te zeggen over jouw situatie.
succes met het zoeken.
Oww thanks, dat is redelijk snel te checken denk ik. Bougiekabels dr ff af aan beide zijden en contacten wat opruwen, dan hebben we dat stukje denk ik wel ondervangen..
Dat in het weekend als eerste maar doen alvorens ik overweeg echt grote klussen te doen... !tt!
Dat in het weekend als eerste maar doen alvorens ik overweeg echt grote klussen te doen... !tt!