kachel blaast niet meer op voorruit

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
bob100

kachel blaast niet meer op voorruit

Unread post by bob100 »

Al bijna vijf jaar rijdt ik met veel plezier in mijn Lancia Ypsilon 1.2 16v uit 1998. Nu heb ik een probleem waar ik geen oplossing voor weet. De kachel blaast wel, ook warme lucht uit alle uitgangen, behalve bij de voorruit. Daar komt geen lucht meer uit.
Dit probleem begon deze week.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, of hoe dit te verhelpen is?
Groeten, Bob
koentje

Re: kachel blaast niet meer op voorruit

Unread post by koentje »

ik vermoed dat het euvel zit achter de schakelaar dat die niet het goede kanaal kan selecteren.
maar zeker weten doe ik het niet en ik ken de klacht niet
Lancia-lover

Unread post by Lancia-lover »

Het zou kunnen zijn dat je draaiknop om de verschillende standen te selecteren versleten is waardoor die als het ware 1 stand doorgedraaid is, maar dan zouden alle functies opgeschoven moeten zijn.
Y 1.3 JTD * Ypsilon 1.2 LS * Y10 Fire * Y10 Fire * Y10 Turbo * Y10 Turbo * Y10 4WD * Y10 GT
bob100

Unread post by bob100 »

Bedankt voor de reacties, maar ik kom er niet uit.
Heb het probleem tijdelijk opgelost door een stukje antennekabel, van 15 cm, door een ventilatiegat midden voor de voorruit te duwen en te laten zitten.
Hiermee heb ik de "afsluitklep" opengeduwd en krijg weer lucht op de voorruit. Heb meteen een antennestekker erop gezet zodat de kabel er niet invalt. Tegen kennissen zeg ik nu dat ik een tv aansluiting in mijn Ypsilon heb
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”