Ruitensproeier doet het niet meer
Ruitensproeier doet het niet meer
Opeens deed mijn ruitensproeier het niet meer.
Wel mijn koplamp sproeiers, maar niet mijn ramen.
Ik las al dat er slangetjes los kunnen raken bij het reservoir, maar ik zag ook dat die slang die je motorkap ingaat vol met gaten zit.
Is die slang die (als je voor de auto staat) aan de linkerkant vanaf de motorruimte naar je motorkap gaat de slang van de ruitensproeier?
En hebben mensen al eens last gehad daarvan, dat hij dus helemaal kapot gaat, mogelijk dus door wrijving daar?
Het gekke is, dat er wel op 3 plaatsen een mega gat in die slang zit, kan dus niet langzaam gebeurd zijn lijkt me, daarom vraag ik me af, is dat wel de slang voor de ruitensproeier?
Wel mijn koplamp sproeiers, maar niet mijn ramen.
Ik las al dat er slangetjes los kunnen raken bij het reservoir, maar ik zag ook dat die slang die je motorkap ingaat vol met gaten zit.
Is die slang die (als je voor de auto staat) aan de linkerkant vanaf de motorruimte naar je motorkap gaat de slang van de ruitensproeier?
En hebben mensen al eens last gehad daarvan, dat hij dus helemaal kapot gaat, mogelijk dus door wrijving daar?
Het gekke is, dat er wel op 3 plaatsen een mega gat in die slang zit, kan dus niet langzaam gebeurd zijn lijkt me, daarom vraag ik me af, is dat wel de slang voor de ruitensproeier?
Re: Ruitensproeier doet het niet meer
Nou, dat is toevallig: sinds een aantal dagen kamp ik ook met slecht / zwak werkende ruitensproeiers. De koplampsproeiers doen het prima..
Ik zal ook eens naar de slangen gaan kijken...
Ik zal ook eens naar de slangen gaan kijken...
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Misschien komt het door de kou, misschien is het open gevroren.
Ik meng de ruitensproeiervloeistof altijd wel met water, misschien nu net wat teveel.....
En nu ik erover nadenk, de dagen ervoor kwam er maar een pisstraaltje uit......toen was hij waarschijnlijk minder geschreurd...
Ik meng de ruitensproeiervloeistof altijd wel met water, misschien nu net wat teveel.....
En nu ik erover nadenk, de dagen ervoor kwam er maar een pisstraaltje uit......toen was hij waarschijnlijk minder geschreurd...
maar dan zouden de koplampsproeiers wellicht ook wat moeite moeten hebben.... Bovendien blijft het probleem ook na een lange rit bestaan: dan is immers alles wel lekker warm onder de kap...
Gergely
.
.
Heb ik ook gehad. De slang die naar de motorklep loopt was compleet vergaan. De slang is compleet vervangen. Geen gemakkelijk klusje, want die volgt een lastige weg naar het reservoir. Helemaal via de spatschermen. Het voorwiel rechts moet er af en de binnenbekleding van die wielkast.
Arrivederci,
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003
Farsi notare, senza essere evidente
Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003
Farsi notare, senza essere evidente
Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
humm.... niet leuk!
Gergely
.
.
Ik denk dat ik hem afknip, en vanaf daar verleng.
Dat deel wat onder je spatbord loopt laat ik dan zitten, dat is waarschijnlijk nog goed.
Dat deel wat onder je spatbord loopt laat ik dan zitten, dat is waarschijnlijk nog goed.
Goed idee.... ik zal ik het weekend eens kijken hoe dat allemaal zit...
Gergely
.
.
Heb ik ook al eens aan de hand gehad.
Tape om de breuk gedaan en aan bijde zijden een tie-wrap.
Nooit meer problemen gehad.
Tape om de breuk gedaan en aan bijde zijden een tie-wrap.
Nooit meer problemen gehad.
Uiteraard had ik probleem ook. Volgens mij schuurt hij langs de scharnieren van de motorkap. Gewoon dit stuk er tussen uitknippen en een ns
nieuw stukje er tussen dan is het probleem weer over.
Succes
Roy
nieuw stukje er tussen dan is het probleem weer over.
Succes
Roy