Goedlopend blok gevraagd

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
rinco007

Goedlopend blok gevraagd

Unread post by rinco007 »

Even in navolging op mijn vorige post alvast de vraag of iemand nog een goede motor heeft liggen voor een berlina uit 1965, compleet in dit geval!

Ik wil graag peilen of iemand iets heeft, ik probeer eerst te kijken naar mijn eigen blok maar naar mogelijkheden en opties ben ik wel nieuwsgierig. Ik weet ook niet of al deze blokken zo uitwisselbaar zijn, ofwel of er een blok van een coupe in een berlina past en of een blok uit een berlina 2C wel in een 1C past.
Huib
Site Admin

Re: Goedlopend blok gevraagd

Unread post by Huib »

Geen paniek. Gewoon eerst open maken en kijken. Binnen een dag is ie er uit en ligt ie uit elkaar.
Ook al zou je een motor overnemen dan is die ook zowat 50 jaar oud.

Niet schieten uit de heup. Doelgericht werken. Dan ken ik er genoeg die wel wat hebben liggen. Heb zelf ook nog wat liggen.
rinco007

Unread post by rinco007 »

Huib, ik paniek niet, maar wil wel graag alle opties open houden.
Daarnaast kan ik wel een motor in- en uitbouwen maar van binnen kijken wat er stuk is en dat vervangen lijkt me voor mijzelf wat lastig.

Vandaar dat ik de vraag stel.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Alle opties zijn sowieso open. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. Hoef je niet eens over na te denken. Denken altijd fout. Even kijken altijd goed.
Als je een vastlopertje hebt gehad, zie je dat echt wel. Ook als er lagers uit liggen.

Enkel een kop reviseren bij zo'n oude motor werkt ook niet. Dan sta je een paar weken later met het volgende.

Als je een andere motor op de kop tikt, zou ik die ook niet monteren zonder hem uit elkaar te halen en fris en schoongemaakt met nieuwe pakkingen, keerringen, zuigerveren, kleppen weer in elkaar te zetten. Dus dan kun je net zo goed beginnen met je eigen motor uit elkaar te halen. Mocht er dan toch noodzaak zijn een andere op de kop te tikken, dan heb je in ieder geval meer ervaring.

Anders moet je die motor hier binnen tjoepen dan haalt Meral hem wel uit elkaar. Is haar hobby.
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”