Kachel fulvia berlina 1c probleem!

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
rinco007

Kachel fulvia berlina 1c probleem!

Unread post by rinco007 »

Na een probleem met mijn radiateur wat inmiddels opgelost is! Dank voor de tips Huib, de originele is gereviseerd en ik ben er blij mee.

Nu heb ik helaas direct erna lekkage bij de kachelradiateur in de auto. Aanstaand weekend moeten we een lange rit maken en zodoende is revisie niet mogelijk meer.

Wel lekt de kachel nu nog wat er nog in zit. De rest van het circuit is wel afgesloten en kan gewoon circuleren.
Ik wil graag het koelblok verwijderen voor het weekend maar weet niet precies wat ik allemaal los moet halen om dit gemakkelijk te doen.

Heeft iemand een tip voor me hoe ik dit snel voor elkaar krijg zonder het halve dashboard te hoeven slopen?

Ik hoor graag van iemand wat ik kan doen!!
Huib
Site Admin

Re: Kachel fulvia berlina 1c probleem!

Unread post by Huib »

Is even geleden dat ik bij een 1C de kachel heb gedemonteerd maar moet volgens mij wel lukken zonder het dashboard te slopen.
Als ik aan een auto begin waar 40 jaar of langer niet naar radiator noch kachel is gekeken, breng ik zowel kachel radiator als de koel radiator weg. Ik heb er bij de vorige postings niet aan gedacht dat door te geven.

Een ander punt van aandacht is het rubber membraam in het kachelkraantje. Dat is op z'n minst gezwollen waardoor de water toevoer naar kachel nul of marginaal is. Meestal staan ze op scheuren en dan loopt je koelwater op de straat. Met dit weer kun je de kachel wel continu aan laten staan en het kraantje vervangen door een stukje buis.
rinco007

Unread post by rinco007 »

Zijn er alternatieve universele radiateuren die erin passen? Of hoef je je sowieso niet heel veel voor te stellen van die kachel als hij werkt?
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Kachels doen het prima als ze in orde zijn. Dwz goede matirx in de kachel, goede thermostaat (ik zet er 's winters
een 89 graden thermostaat in), goede waterpomp en nieuw rubber membraam in de kachelkraan. Slangen niet geknikt of verstopt.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”