hoi,wie kan mij helpen aan een aantal maten van een drukgroep voor een serie 1 1300cc?
het gaat om de maat van de onderzijde van de drukplaat naat bovenzijde drukvinger.
hierbij ligt de drukgroep op een vlakke ondergrond met de drukvingers naar boven.
dan is de hoogte van de vlakke ondergrond tot op de bovenzijde van de drukvingers de maat.
verder de dikte van de drukplaat t/m de bovenplaat (deel waar de veren met bussen in uitkomen)
bij de door mij losgehaalde drukgroepen waren de maten verschillend en ongelijk,vandaar mijn vraag.
ik heb op beide cd's wel maten gevonden van 2 F&S drukgroepen,maar deze beide maten zijn ;of niet voor deze drukgroep danwel onder een bepaalde belasting.
Mochten er afstelgegevens zijn op andere wijze,dan graag even melden,dan kan ik drukgroep eventueel wegbrengen naar een koppelingsrevisiebedrijf,die mij reeds heeft laten weten de afstelgegevens niet(meer) te hebben.
vast bedankt voor de reactie's
mvg.
bert
drukgroep serie 1
-
Re: drukgroep serie 1 aanvulling
aanvulling; het mooiste zou zijn om de dikte te weten die wordt gebruikt bij het opspannen van de drukgroep op het vliegwiel,wat ipv de koppelingsplaat er tussen wordt gelegd.
hierdoor komt de juiste hoogte van de drukvingers naar voren om vervolgens te controleren.
mvg.
bert
hierdoor komt de juiste hoogte van de drukvingers naar voren om vervolgens te controleren.
mvg.
bert
-
Re: drukgroep serie 1 klaar
De drukgroep set is inmiddels klaar.
nieuwe voering op de koppelingsplaat geklonken,vliegwiel gevlakt en op de juiste diepte gebracht en nieuwe gewijzigde veren in de drukgroep en als laatste de drukvingers bijgeslepen.
Het geheel is weer goed voor vele km's rijplezier.
de veren: 45kg bij 33mm veerlengte tijdens indrukking.
deze aanpassing in iets zwaardere veren schijnt nodig te zijn om de gewijzigde wrijvingscoefficient van de asbestvrije voering te compenseren.
Er zijn 9 dezelfde veren gebruikt.
Wanneer de drukgroep in het vliegwiel wordt gelegd bovenop de 8.5mm dikke koppellingsplaat,zit er 4mm ruimte tussen het vliegwielrand en drukgroep(bij opspannen,zakt de drukgroep dus 4mm in het vliegwiel)
Wanneer het vliegwiel op een vlakke ondergrond wordt gelegd met opgespannen drukgroep,is de afstand vanaf de ondergrond tot bvenop de drukvingers,67mm.
Volgens de heren van het revisiebedrijf,is deze afstelling ruim voldoende en geen noemenswaardige belasting voor de kabelbediening en zal de koppeling goed te doseren zijn.
De tijd zal het leren als alles klaar is om te rijden.
De veren die in de drukgroep zaten bij loshalen,bleken achteraf te slap te zijn,terwijl je denkt een paar frisse en nette veren te hebben....
veren haalden nog niet eens de 25kg bij 30mm lengte.
Volgende klus gaat de bak worden;schakelstangbus vernieuwen en voorzien van een o-ring en nwe keerringen en een aantal lagers incl. naaldlager in de voorzijde en de daar gemonteerde keerringen.
keerringen worden gemonteerd met een draairichting om eem zo goed mogelijke afdichting te blijven waarborgen.
wordt vervolgd
bert
nieuwe voering op de koppelingsplaat geklonken,vliegwiel gevlakt en op de juiste diepte gebracht en nieuwe gewijzigde veren in de drukgroep en als laatste de drukvingers bijgeslepen.
Het geheel is weer goed voor vele km's rijplezier.
de veren: 45kg bij 33mm veerlengte tijdens indrukking.
deze aanpassing in iets zwaardere veren schijnt nodig te zijn om de gewijzigde wrijvingscoefficient van de asbestvrije voering te compenseren.
Er zijn 9 dezelfde veren gebruikt.
Wanneer de drukgroep in het vliegwiel wordt gelegd bovenop de 8.5mm dikke koppellingsplaat,zit er 4mm ruimte tussen het vliegwielrand en drukgroep(bij opspannen,zakt de drukgroep dus 4mm in het vliegwiel)
Wanneer het vliegwiel op een vlakke ondergrond wordt gelegd met opgespannen drukgroep,is de afstand vanaf de ondergrond tot bvenop de drukvingers,67mm.
Volgens de heren van het revisiebedrijf,is deze afstelling ruim voldoende en geen noemenswaardige belasting voor de kabelbediening en zal de koppeling goed te doseren zijn.
De tijd zal het leren als alles klaar is om te rijden.
De veren die in de drukgroep zaten bij loshalen,bleken achteraf te slap te zijn,terwijl je denkt een paar frisse en nette veren te hebben....
veren haalden nog niet eens de 25kg bij 30mm lengte.
Volgende klus gaat de bak worden;schakelstangbus vernieuwen en voorzien van een o-ring en nwe keerringen en een aantal lagers incl. naaldlager in de voorzijde en de daar gemonteerde keerringen.
keerringen worden gemonteerd met een draairichting om eem zo goed mogelijke afdichting te blijven waarborgen.
wordt vervolgd
bert
- Attachments
-
- foto0051.jpg (40.08 KiB) Viewed 229 times
-
- foto0050.jpg (47.69 KiB) Viewed 229 times
-
- foto0049.jpg (45.16 KiB) Viewed 229 times
-
- foto0048.jpg (86.23 KiB) Viewed 229 times
ziet er heel goed uit ,is over na gedacht Bert
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
-
Dank je Koos,ik hoop dat het goed zit,denk het eigenlijk wel.
Had graag nog wat meer info willen geven over de koppeling betreffende de maximale krachten die de plaat zou kunnen overbrengen,maar dan heb ik technische gegevens nodig van de voering,en dat is nog steeds lastig.
Kom er wellicht wel aan,en dan zal ik dat laten zien.
Het gaat echter nog wel een poos duren eer ik weet wat de koppeling doet,de auto rijdt voorlopig nog niet.
Druk met andere zaken,die prioriteit hebben,zetten er een beetje de rem op.
Het vorderd echter gestaag,iedere week weer een beetje.
bert
Had graag nog wat meer info willen geven over de koppeling betreffende de maximale krachten die de plaat zou kunnen overbrengen,maar dan heb ik technische gegevens nodig van de voering,en dat is nog steeds lastig.
Kom er wellicht wel aan,en dan zal ik dat laten zien.
Het gaat echter nog wel een poos duren eer ik weet wat de koppeling doet,de auto rijdt voorlopig nog niet.
Druk met andere zaken,die prioriteit hebben,zetten er een beetje de rem op.
Het vorderd echter gestaag,iedere week weer een beetje.
bert
Ligt het aan het weer ?
bij mij gaat het fabriceren van het inlaat traject ook niet zo vlot ,div werkzaamheden uitbesteed
bij mij gaat het fabriceren van het inlaat traject ook niet zo vlot ,div werkzaamheden uitbesteed
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)