Speaker

Discussie en vraagbaak over Lybra
Diesel

Speaker

Unread post by Diesel »

Goede middag, tot mijn verbazing toen ik mijn auto schoon ging maken en dacht lekker muziek op te zetten, ben ik erachter gekomen dat mijn linker voor speaker het niet doet. zekering nagekeken en die is goed. nou is bij mij de vraag heeft iemand er ook ervaring mee, en hoe kan ik het probleem oplossen. alvast bedankt. Mvg
koen_

Re: Speaker

Unread post by koen_ »

waarschijnlijk geoxideerde contacten op je speaker zelf of in de gele stekker-verbinding, welke aan de achter/bovenzijde van je speaker zit
die oxidatie komt veel voor door vocht in je deur

even de speaker-kap eraf trekken, dan zie je aan de onderkant al 2 stekkertjes, als je de speaker losschroeft vind je aan de achterkant de gele stekker
,,, alle contactjes goed schoonmaken en nieuwe schuifstekkertjes erop zetten ( 2 verschillende maatjes, audio-maat )

als je te weinig ruimte hebt kun je de bekleding aan de onderkant iets lostrekken, dat kan eenvoudig door alleen de onderste fixatieschroef er uit te draaien

plaatjes kun je vinden in het topic over het raammechanisme : how-to raammechanisme

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
de Wit

Unread post by de Wit »

Contacten reinigen met contactspray is voldoende, niet afdoende :)

Rooster loswippen, speaker los (4 stuks schroeven) , stekker los en inspuiten. Contacten op speaker inspuiten. Even wachten en weer monteren.

Koen's methode is de beste maar beter voor een lente of zomerdag ;)
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Diesel

Unread post by Diesel »

bedankt voor de tip, dat was idd het probleem, nu heb ik een geluid :) waar je van gaat swingen in de auto. Mvg
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”