Lancia Fulvia Berlina 1C 1965

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
rinco007

Lancia Fulvia Berlina 1C 1965

Unread post by rinco007 »

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een leuke Lancia Fulvia Berlina 1C uit 1965!

Na zo'n 150 km totaal nu vallen een aantal dingen op aan de auto.
Hij is best vlot voor een 1.1tje, in elk geval vele malen vlotter dan de Fiat 600 die ik hiervoor had, verder overigens ook niet te vergelijken!
Het sturen is dus echt indirect, zeker niet strak...de bochten kun je wel vlot pakken, wat Carlo ook aangaf. De wegligging is dus best wel oke voor de leeftijd.

Tja en verder ..... de details zijn erg gaaf! Km-teller die ronddraait achter een vast pijltje, Dashboardverlichting die je apart nog even aan moet zetten, knopjes waar niemand van weet wat ze doen. Een L op de chromenstrip midden over de motorkap en een vage afbeelding van de tekst "LANCIA" op de wieldoppen. Ik denk dat ik de komende dagen nog wel meer dingetjes tegenkom!

De stuurschakeling was wel nieuw voor mij, maar tijdens het proefritje bleek wel dat hier snel aan te wennen is. De schakeling is nu nog wat onnauwkeurig omdat er wat speling op de koppelingen zit. Dit moet nog verholpen worden, de onderdelen zijn er bij.

Ook kreeg ik er nog een paar bakken onderdelen en chroomwerk bij, dus binnenkort eens kijken of ik er nu ueberhaupt iets van kan gebruiken.

Er moeten nog wat dingen aan gedaan worden;
- Radiator moet of vervangen worden of gerepareerd, Deze lekt iets aan de bovenkant
- Rubber van de kofferbak
- Blaasje op de deur en lakbeschadigingen bijwerken
- Tectyl spuiten op de bodem waar de tectyl eraf is, de rest even controleren
- sloten vervangen zodat alles met 1- of 2 sleutels kan
- Uitlaat vervangen, midden- en einddemper

Al met al een erg fijne tourauto!!

Mocht iemand wat onderdelen hebben liggen!, bijvoorbeeld het middenstuk van de uitlaat en een radiateur dan ben ik al weer wat geholpen!

Hier wat foto's!
Image

Image

Image

Image
Koos

Re: Lancia Fulvia Berlina 1C 1965

Unread post by Koos »

Mooi he zo`n eerste serie ,ziet er op de foto heel mooi uit .
Contakt en sloten hebben aparte sleutels ,vaak ook apart voor tankdop en dashboard kastje.
gr Koos
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
de Wit

Unread post by de Wit »

Mooie kar hoor, wordt haast jaloers.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

De oer fulvia, ze is echter pas 1C genoemd na de introductie van de 2C. :)

Die latere naamgeving is een Lancia kwaaltje. In 1919 zijn alle reeds geproduceerde Lancia's hernoemd. de Alpha van 1908 heette eerst 12-18hp.
Zo voor alle Lancia's voor de Kappa van 1919.
Wat betreft de 2C, net op Ebay een Duitstalig 2C instructie boekje gescoord!!! Nu nog de Duitse 1C, GT en GTE. Indien er op het forum lieden deze boekjes hebben en er afscheid van willen nemen(Duitstalig) voor een redelijk bedrag hoor ik dat graag.

groets

Lucas

P.S. Rossina(mijn ex Claire 1.3 S2 Coupe) heeft afgelopen weekend,de tweede plaats bij de Brabantgrensrit opgeeist, B klasse.(ik als bestuurder heb daar niet zo'n invloed op, is meer de prestatie van de navigator, goed gewerkt Bart) Het zou leuk zijn om bij dat soort(grotendeels klassieker) ritten meer Lancia's aan de start te zien. Er waren ook 2 Bertone Alfa's, een C-Kadett(eerste plaats B) een Dolomite cabrio, een Volvo 121 en een Porsche 911, Renault R4(www.4plezier.nl), Mazda MX5 Cabrio. Kortom, wat meer Lancia's was nog gezelliger geweest.
Verder een perfecte rit. Jorn van Beckhoven, hier bekend op het forum, was ook present als navigator, met een knappe derde plaats in de C-Klasse. (Jorn en Lucas moeten misschien nog eens praten.)
A.S zaterdag is er een Barof, dat is een oefenrit bedoeld als test/leermoment voor b.v. de Tulp. Leuke van deze Barof is, dat Bart Verbeek, Jan Erik Smit en Lucas de rit hebben uitgezet. Liefhebbers kunnen nog inschrijven op www.baronierijders.nl
Koos

Unread post by Koos »

Vind het ook leuk om mee te doen maar we moeten van uit het noorden er altijd zo ver voor rijden.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
rinco007

gaat er trouwens nog iemand met een lancia naar autoitalia in houten komend weekend? ik ben wel van plan met de fulvia te gaan!
Koos

Unread post by Koos »

Ik ga zondag,denk met de Kappa ivm het weer
rinco007

Wij zijn er ook zondag, met de fulvia zoals het nu lijkt.
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”