Besten,
ik orienteer mij op een Lancia 2000 coupé; ik heb er laatst een vroege (4 versnelingen) gezien met wat mankementen; onder andere de volgende carrosseriewerkeen moeten gedaan worden:
- onderrand achterruit (eigenlijk de twee punten waar de achterklep "stoters" tegenaan duwen);
- spatborden achter voorwielen (reeds een keer geplamuurd maar weer aan het opzwellen);
- achterbak onder reservewiel (rot)
Weet iemand of deze panelen (met name spatbord-delen tussen wiel en deur) te koop zijn en makkelijk in te passen? ik weet dat ze voor Fulvia Coupé bestaan maar dat daar ergens een naad zit die moet worden dichtgetint.
Mocht iemand toevallig ook een idee hebben van kosten (ongeveer) voor deze reparaties, hoor ik dat graag.
Mvg, Thomas
advies aankoop Flavia 2000
-
Re: advies aankoop Flavia 2000
Beste Thomas,
Ik vrees dat je die stukken moeilijk zal vinden. Weet ook dat wat je nu aan de auto ziet meestal het topje van de ijsberg is en dat de werken "ingrijpender" zullen zijn dan je gedacht had.
Aan de andere kant, mocht j'ermee doorgaan en alles laten herstellen, dan zal je de zekerheid hebben dat je Flavia in orde is en dan ben je voor jaren gerust
Ik vrees dat je die stukken moeilijk zal vinden. Weet ook dat wat je nu aan de auto ziet meestal het topje van de ijsberg is en dat de werken "ingrijpender" zullen zijn dan je gedacht had.
Aan de andere kant, mocht j'ermee doorgaan en alles laten herstellen, dan zal je de zekerheid hebben dat je Flavia in orde is en dan ben je voor jaren gerust

Thomas,
goed om te lezen dat het Lancia-hart weer sneller begint te kloppen. Ik zou Martin Willems even benaderen. Hij heeft eea aan plaatwerk liggen voor Flavia 815 en 820 coupe's.
Hartelijke groet,
Jorn
goed om te lezen dat het Lancia-hart weer sneller begint te kloppen. Ik zou Martin Willems even benaderen. Hij heeft eea aan plaatwerk liggen voor Flavia 815 en 820 coupe's.
Hartelijke groet,
Jorn
Inderdaad Jorn; de Lancia-virus (minder bekend maar zeker virulenter als de Alfa variant) blijft hangen.
Ik zie af van de Flavia 2000, maar ben wel te porren voor een Fulvia Berlina of Flavia 1800. Ik neem de tijd ervoor om een goede te vinden.
Ik zie af van de Flavia 2000, maar ben wel te porren voor een Fulvia Berlina of Flavia 1800. Ik neem de tijd ervoor om een goede te vinden.
Als je een hele vroege berlina zoekt weet ik er nog een.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)