EPB failure
EPB failure
Kreeg vandaag tijdens het rijden de melding, EPB failure, go to dealer.
Het oranje lampje brand nu dus op het dashboard.
Ik wil eerst kijken of dit te maken heeft met een slechte verbinding van een stekker.
Weet iemand hoe dit op te lossen is en waar deze stekker zit.
Alvast bedankt voor de reactie..
Groeten,
René
Het oranje lampje brand nu dus op het dashboard.
Ik wil eerst kijken of dit te maken heeft met een slechte verbinding van een stekker.
Weet iemand hoe dit op te lossen is en waar deze stekker zit.
Alvast bedankt voor de reactie..
Groeten,
René
Re: EPB failure
Hallo Rene,
heb je nog een keertje opnieuw gestart? Vaak gaat de melding gewoon weg na het starten. Afklemmen van de accu kan ook wel eens helpen.
heb je nog een keertje opnieuw gestart? Vaak gaat de melding gewoon weg na het starten. Afklemmen van de accu kan ook wel eens helpen.
Arrivederci,
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003
Farsi notare, senza essere evidente
Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
-
Hallo René
Deze melding kan je ook krijgen indien de kleine accu rechts achterin de kofferbak (klep openen van de binnenbekleding) verzwakt is en moet worden vervangen.
Succes
Deze melding kan je ook krijgen indien de kleine accu rechts achterin de kofferbak (klep openen van de binnenbekleding) verzwakt is en moet worden vervangen.
Succes
Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002
Gisteren de stekkers gereinigd.
Tot op heden geen melding meer gehad.
Ik ben vanmorgen even langs Profile gereden om de hulpaccu te laten testen maar zo'n kleine accu
kunnen ze niet doormeten.
Kan iemand vertellen hoe ik dit zelf kan doen en wat ik daar voor nodig heb.
Bbedant,
René
Tot op heden geen melding meer gehad.
Ik ben vanmorgen even langs Profile gereden om de hulpaccu te laten testen maar zo'n kleine accu
kunnen ze niet doormeten.
Kan iemand vertellen hoe ik dit zelf kan doen en wat ik daar voor nodig heb.
Bbedant,
René
Lees dit : kleine hulpaccu voor EPB
Kost 10€, daarvoor kan je niet lang zitten meten en sluit je uit dat de accu in slechte staat is.
Succes.
Kost 10€, daarvoor kan je niet lang zitten meten en sluit je uit dat de accu in slechte staat is.
Succes.
Zijn de EPB's wel eens vervangen? De meesten van ons hebben alle bovenstaande acties al geprobeerd, maar hebben uiteindelijk de EPB's moeten vervangen. Maar de EPB's zijn slijtage onderdelen en gaan gewoon een keer kapot (en nooit in een keer.. er is een periode dat je denkt dat het euvel zelf is verdwenen, maar het komt dan toch weer terug. Het wordt pas echt vervelend, als het de ESP, ABS en versnellingsbak gaat beïnvloeden).
In de feed van Rino staat een adres vermeld in Duitsland waar die dingen veel goedkoper kan bestellen. Heb ik ook gedaan. En door Halan er op laten zetten. Sindsdien geen melding meer gehad..
Succes
In de feed van Rino staat een adres vermeld in Duitsland waar die dingen veel goedkoper kan bestellen. Heb ik ook gedaan. En door Halan er op laten zetten. Sindsdien geen melding meer gehad..
Succes
Opvallend, dat je bij Halan 'zelf meegebrachte etenswaren mag nuttigen'.... Wederom een teken, dat Halan het woord service echt begrijpt!
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Sterker nog Halan had zelfs de laatste keer in juni tijdens het Thesis Meeting een sloopThesis staan om er bruikbare onderdelen vanaf te halen. Vind ik een strakke actie...(tu). Als we maar kunnen blijven rijden!
- Attachments
-
- img_9547 2.jpg (191.17 KiB) Viewed 575 times
Arrivederci,
Klopt wat Krammer schrijft : de EPB's zijn op een dag aan vervanging toe. Ze kosten momenteel weer 209 € per kant. Dus spaarzaam wezen met die handrem. Laat de handrem bijvoorbeeld niet automatisch loskomen bij het wegrijden maar bedien het systeem manueel voor je wegrijdt.
EPB zou wat mij betref het laatste onderdeel zijn wat je als slooponderdeel zou moeten monteren. Bij de vervanging van de (duitse, gerviseerde) EPS's door Halan heb ik tevens de remolie laten vervangen, dus zo'n reparatie wil je niet vaak hebben. Rino triggerde me met zijn tip om de EPS's niet te belasten door handmatig ontgrendelen bij wegrijden. Hoewel ik niet helemaal begrijp wat de extra slijtage daarbij kan zijn, zou het toch echt het minst slijtage opleveren als de EPB's gewoon niet zouden werken bij het afzetten van de auto. Bij automaten staat de auto immers vergrendeld in zijn 'P' en handbakken kan je gewoon in zijn '1' zetten. Dat voorkomt dus dat de motoren van de EPS draaien en het mechanisme onder permante spanning staat bij parkeren. Als er een expert is die weet hoe je de EPB permanentER zou kunnen uitzetten (dus niet alleen eenmalig via connect) kan dat een hoop ellende en kosten schelen.