Demontage houten dashboard
-
Demontage houten dashboard
Beste,
Gestaag gaat mijn Fulvia voorruit. Zodanig dat ik dit weekeinde aan het interieur ben begonnen (houten dashboard reinigen, schuren en lakken). Mijn vraag - hoe krijg het oude front/dashboard (van plastic fineer...) eruit en mijn mooie houten erin?
Zoals altijd, hartelijk dank!
Sander
Gestaag gaat mijn Fulvia voorruit. Zodanig dat ik dit weekeinde aan het interieur ben begonnen (houten dashboard reinigen, schuren en lakken). Mijn vraag - hoe krijg het oude front/dashboard (van plastic fineer...) eruit en mijn mooie houten erin?
Zoals altijd, hartelijk dank!
Sander
Re: Demontage houten dashboard
Eerst de bovenplaat er af zit met drie moertjes vast lastig bij komen.
de plaat zit vanaf achteren vast ,
de plaat zit vanaf achteren vast ,
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
-
Hoeft denk ik niet hoor. Heb de mijne er een paar keer af gehad en 't is even een beetje subtiel wrikken, maar het moet volgens mij kunnen. Verder (uit m'n hoofd) alleen de km-nulsteller en dashboardverlichtings-versteller er eerst af halen.
-
Rechts zit aan de achterkant nog een bout die je vanuit het handschoenenkastje aan kunt.
-
Dank jullie wel. Ik ga op boutjes jacht om zo de bovenplaat eraf te krijgen (eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat er onder/achter het dashboard zit).
Dit klusje ga ik wel na AutoItalia 'klaren'. Want tijdens AutoItalia is mijn auto als showobject te zien, maar er resten nog een aantal kleine klusjes om hem 'show' klaar te krijgen (voor- en achterruit moet er nog in, kofferbak- en tankslot, en deuren afhangen).
Nogmaals dank.
Met vriendelijke groet,
Sander
Dit klusje ga ik wel na AutoItalia 'klaren'. Want tijdens AutoItalia is mijn auto als showobject te zien, maar er resten nog een aantal kleine klusjes om hem 'show' klaar te krijgen (voor- en achterruit moet er nog in, kofferbak- en tankslot, en deuren afhangen).
Nogmaals dank.
Met vriendelijke groet,
Sander
-
De bovenplaat hoeft er niet af, geeft wel wat extra ruimte. (tu)
Moet je nog wel even aan de bak ,staat hij op de LCN stand?
mijn 2000 coupe stond er vorig jaar ,jaar eerder stond mijn beta spider er .
nu durven ze mij niet weer te vragen
mijn 2000 coupe stond er vorig jaar ,jaar eerder stond mijn beta spider er .
nu durven ze mij niet weer te vragen
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
-
Beste Koos,
Nee, mijn Fulvia staat op de stand van sleutelwerk.nl. Daar heb ik alle opknap werkzaamheden gedaan: lassen, schuren, plamuren, (de-)montage etc. Er is daar een brug en veel gereedschap waar je gebruik van kan maken. Spuitwerk (zowel primer als lak) is door een professional, Corjan Bos (eigenaar Spuitwerk.nl) gedaan. Kijk maar eens op https://sanderfortanier.jux.com ! Of op sleutelwerk.nl (de laatste foto's / ontwikkelingen moet ik nog uploaden).
Misschien tot op de AutoItalia beurs.
Groet,
Sander
Nee, mijn Fulvia staat op de stand van sleutelwerk.nl. Daar heb ik alle opknap werkzaamheden gedaan: lassen, schuren, plamuren, (de-)montage etc. Er is daar een brug en veel gereedschap waar je gebruik van kan maken. Spuitwerk (zowel primer als lak) is door een professional, Corjan Bos (eigenaar Spuitwerk.nl) gedaan. Kijk maar eens op https://sanderfortanier.jux.com ! Of op sleutelwerk.nl (de laatste foto's / ontwikkelingen moet ik nog uploaden).
Misschien tot op de AutoItalia beurs.
Groet,
Sander
ga zeker even kijken
-
Beste,
Ik kon het toch niet laten. Liggend op mijn rug de boutjes gevonden en losgedraaid, en bovenplaat eraf gehaald. Glazen 'ruitjes' voor de tellers eraf gewipt en schoon gemaakt. Oude autoradio gedemonteerd, mooi origineel FULVIA plaatje teruggeplaatst en het 'nieuwe' houten dashboard er weer op. Was leuk werk!
Bedankt voor de tips!
Groet,
Sander
Ik kon het toch niet laten. Liggend op mijn rug de boutjes gevonden en losgedraaid, en bovenplaat eraf gehaald. Glazen 'ruitjes' voor de tellers eraf gewipt en schoon gemaakt. Oude autoradio gedemonteerd, mooi origineel FULVIA plaatje teruggeplaatst en het 'nieuwe' houten dashboard er weer op. Was leuk werk!
Bedankt voor de tips!
Groet,
Sander