hulpveren achter

Discussie en vraagbaak over Lybra
Edward

hulpveren achter

Unread post by Edward »

Net weer terug van een trip naar Italia met de Lybra SW 2.0 uit 2004. Bij het verlaten van de parkeergarage onder het appartement de helling op rijdend raakte ik alleen wel met de onderkant van de wagen de rand van het wegdek. Toch dit keer teveel wijn, olijfolie, pasta en koffie aan boord.

Heeft iemand ervaring met het monteren van hulpveren bij zware belasting en wat dat moet kosten.

Verder weer zeer comfortabel heen en weer gecruised.

Dank voor de reacties, Edward
hansvanreekum

Re: hulpveren achter

Unread post by hansvanreekum »

Setje kost ongeveer 100 Euro, Je moet even zoeken in de eerdere berichten waar je die moet bestellen.
Ik heb een set klaarliggen om eronder te zetten voor ik naar Italië vertrek. Er staat ook een uitgebreide montage instructie op dit forum.
Voormalig bestuurder van een grijze 1.8 LX LPG (2000)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
Edward

Unread post by Edward »

Hans,

Dank voor je reactie. Ik heb de eerdere berichten gevonden en ga eens wat informatie opvragen.

Met groet, Edward
koen_

Unread post by koen_ »

deze had je gevonden, neem ik aan :
how-to hulpveren

Ik kan je het aanbevelen, mijn SW staat na ruim 2,5 jaar nog steeds op mooie hoogte en ook bij volle vakantie-belading geen doorslag ..
Alternatief zijn de zwaardere veren van de gepantserde versie ( protecta ) , zie ook de recente posting van Bas
Volgens mij zijn die nieuw nauwelijks meer te krijgen .... en hulpveren zijn veel eenvoudiger te monteren ....

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
jos gitmans

Unread post by jos gitmans »

Zeker doen,
Zelf gedaan op de oprit,Binnen een uurtje staat ie weer op de wielen.

Met caravan en belading of op wintersport met volle skikoffer blijft ie mooi recht.
Volgens mij is het ook "met belading" een stuk veiliger rijden, althans zo voelt het wel.

ziet ook lekker fris uit dan zo'n doorgezakte achterkant.
hansvanreekum

Unread post by hansvanreekum »

Ik heb de hulpveren er voor mijn reis naar Italië onder gezet, Op de brug bij mijn zwager, met as steun en luchtsleutel echt een eitje!
En de Lybra voelt een stuk beter aan. Nu rij ik altijd met de belasting op de achteras van een gastank van 70L, maar op de terugweg van Italië met 4 volwassenen en de kofferbak tot de rand gevuld voelde de Lybra ook prima aan. Echt een aanrader!!
Voormalig bestuurder van een grijze 1.8 LX LPG (2000)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
Edward

Unread post by Edward »

Dank voor de reacties. Vorige week de hulpveren eronder laten zetten en ik merk niet veel verschil in comfort. In februari de eerste test bij een lang weekend weg met skibox.

Groet, Edward
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”